رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر گفت: سرو "باغ‌مزار" کاشمر به عنوان اولین اثر طبیعی این شهرستان در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید.

رضا یوسفی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر گفت : پس از تلاش‌های بسیار درخت مزبور به شماره ۱۰۱۸ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید.

او افزود: این درخت کهنسال که در باغ مزار و امامزاده سید حمزه ابن موسی الکاظم (ع) شهرستان کاشمر قرار دارد، دارای تنه‌ای به قطر ۱.۵ متر، محیط تنه ۵ متر، ارتفاعی در حدود ۲۲ متر و طول سایه‌اندازی در حدود ۱۲ متر دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای «آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده (۲) قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری» پس از بررسی کارشناسان خبره، این سرو کهنسال را واجد ارزش تشخیص داده و آن را در فهرست ملی ثبت کرد.

یوسفی بیان کرد: شهرستان کاشمر در حال حاضر ۲۳ اثر در حوزه میراث ملموس و سه اثر در حوزه میراث ناملموس دارد که در فهرست سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده که تعزیه‌خوانی، قنبر خوانی و آیین نخل گردانی روستای فدافن نیز از جمله میراث ناملموس کاشمر است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.