فرمانده سپاه ناحیه سنندج گفت: مراسم عقد و ازدواج پنجاه زوج جوان با کمک خیرین و سمن‌ها روز چهارشنبه برگزار می‌شود.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج در جلسه برنامه‌ریزی مراسم عقد و ازدواج ۵۰ زوج جوان سنندجی گفت:  در آموزه‌های اسلامی بر امر ازدواج تأکیدات بسیاری شده و اکمال دین را برای جوانان در امر ازدواج دانسته و اگر جوانی ازدواج کند از بیشتر آسیب‌های اجتماعی جامعه در امان خواهد بود.

سرهنگ مرتضی میرآقایی بخشی از مشکلات و موانع پیش روی ازدواج جوانان را ناشی از وضعیت نابسامان اقتصادی، تورم و عدم توان آنان در تهیه جهیزیه دانست و گفت: فراهم کردن زمینه ازدواج آسان جوانان علاوه بر کمک خانواده‌ها، نیاز به کمک دستگاه‌های اجرایی دارد.

او می گوید:هزار و ۷۰۰ سری جهیزیه ویژه زوج‌های نیازمند سنندجی با همکاری سپاه، کمیته‌امداد و مؤسسات مردم نهاد در سطح این شهرستان در سنوات گذشته تهیه شده که این اقدام مثبت نشان از همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر بوده است.

معاون اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج نیز در ادامه این جلسه گفت: در راستای حمایت از قشر جوان و تسهیل امر ازدواج آسان برنامه پیوند آسمانی ۵۰ زوج سنندجی که توان برگزاری مراسم ازدواج را ندارد، پیش‌بینی شده و این مراسم تا قبل از ماه محرم برگزار خواهد شد.

دولتیاری گفت: متأسفانه آمار ازدواج در شهرستان سنندج در طول سه ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد کاهش و در طلاق نیز ۳ درصد افزایش داشته است.

او گفت: تسهیل در امر ازدواج جوانان نیازمند عزم جدی ادارات است، در بحث جوان‌گرایی و افزایش جمعیت طرحی با عنوان «ایران جوان بمان» با دو موضوع ازدواج آسان و فرزندآوری در دستور کار قرار گرفته که در این خصوص ۱۳۲ زوج نیازمند در سطح شهرها، روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها شناسایی و مراسم عقد برای آنان برگزار خواهد شد.

معاون اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج گفت:در مراسم پیش رو  جشن ازدواج ۳۰ زوج جدید و ۲۰ زوج نیز که یکسال از مراسم عقد آن‌ها گذشته و توان برگزاری مراسم را ندارند، برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.