مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ظرفیت اکسیژن ساز‌های مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه به بیش از ۳۰ هزار لیتر در دقیقه افزایش یافته است.

عباس ایزدی مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در اوجگیری‌های قبلی ویروس کرونا ظرفیت تخت ویژه و تجهیزات پزشکی به صورت مطلوبی افزایش یافته و کنترل کیفی دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی نیز انجام شده است.

او افزود: در خصوص سایر تجهیزات مورد نیاز درمان کووید - ۱۹ طی سه سال اخیر توانستیم از طریق وزارت بهداشت و حمایت دانشگاه و خیرین سلامت موارد مورد نیاز را تامین کنیم.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر برای تامین دستگاه‌ها مشکل خاصی نداریم و اقدامات لازم هم برای تعمیر دستگاه‌های فرسوده انجام شده تا به محض رفع نقص وارد روند خدمت رسانی به بیماران شود.

ایزدی بیان کرد: تانک اکسیژن مایع نیز در برخی از مراکز درمانی نصب شده و به عنوان ظرفیت پشتیبان در این مراکز وجود دارد و از آن‌ها استفاده می‌شود و اقدامات لازم برای پُر کردن تانک‌های اکسیژن انجام شده است.

او تصریح کرد: دستگاه‌های تصویربرداری نیز که در اوجگیری‌های قبلی ویروس مستهلک شده بودند هم اکنون به روز رسانی شده اند و شرایط دستگاه‌های سی. تی. اسکن و رادیولوژی این دانشگاه برای ارائه خدمت در مراکز درمانی مطلوب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.