وزارت دفاع روسیه مدعی شد در حمله به اودسا ۶۰۰ شبه نظامی از جمله ۱۲۰ مزدور خارجی را کشته است.

وزارت دفاع روسیه ضمن اعلام کشته شدن بیش از ۶۰۰ نفر از عناصر افراطی (نئونازی ها) از جمله شماری از مزدوران خارجی در حمله نیرو‌های ارتش روسیه به اودسا، تصریح کرد از آغاز عملیات ویژه این کشور در اوکراین حدود ۲۵ هزار انواع تسلیحات هوایی و زمینی ارتش اوکراین منهدم شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت در حملات دقیق روز گذشته در منطقه اودسا، ۶۰۰ نفر از عناصر ملی گرای افراطی اوکراینی از جمله ۱۲۰ مزدور خارجی کشته شدند.

این وزارتخانه افزود: بیش از ۳۲۰ نفر از عناصر افراطی هم در حمله با سلاح‌های دقیق در شهر نیکولایف کشته شدند. نیروی هوایی روسیه همچنین روز گذشته یک فروند جنگنده سوخوی ۲۵ اوکراینی را در منطقه کراماتورسک جمهوری دونتسک سرنگون کرد. پدافند هوایی روسیه هم یک فروند بالگرد ام آی ۸ نیروی هوایی اوکراین را در منطقه نیکولایف و پنج فروند پهپاد را در مناطق مختلف استان‌های خارکوف و دونتسک سرنگون کرد. همچنین هشت فروند موشک سامانه اوراگان هم رهگیری و سرنگون شد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت دفاع روسیه، مجموع خسارت‌های نیرو‌های اوکراینی از آغاز عملیات ویژه نظامی به ۲۶۰ فروند هواپیما، ۱۴۴ فروند بالگرد، ۱۱ هزار و ۵۷۷ پهپاد، ۳۵۶ موشک ضد هوایی، چهار هزار و ۱۳۵ دستگاه تانک و خودروی زرهی، ۷۶۲ دستگاه خودروی نظامی مجهز به سامانه‌های موشکی و سه هزار و ۱۷۴ قبضه توپخانه و خمپاره انداز و چهار هزار و ۴۱۳ دستگاه خودروی نظامی، رسید.

وزارت دفاع روسیه همچنین فاش کرد سربازان از ساکنان مناطق غربی اوکراین، حاضر نیستند به دنباس اعزام شوند، زیرا نیرو‌های اوکراینی در این منطقه، تلفات سنگینی متحمل شدند.

برچسب ها: روسیه ، جنگ اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
اوکراینی = مغناطیس تروریستا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
اوکراینی = سرسپرده امریکا
آخرین اخبار