وزارت دفاع اوکراین از کشور‌های غربی خواست کی یف را به سامانه‌های توپخانه‌ای دقیق مجهز کنند.

وزیر دفاع اوکراین روز سه شنبه از غرب خواست به نحو قابل توجهی سامانه‌های توپخانه‌ای دقیق بیشتری در اختیار کشورش بگذارد و تأکید کرد این سامانه‌ها می‌توانند «وضعیت را تغییر دهند» و «زمینه را برای ضد حمله در مقابل نظامیان روسی فراهم کنند.»

آمریکا از اواسط ماه ژوئن چند سامانه توپخانه‌ای دقیق هایمارس را با برد ۸۰ کیلومتر به اوکراین تحویل داده و قرار است سامانه‌های بیشتری تحویل دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین در شورای آتلانتیک اعلام کرد: «این سامانه‌ها به ما امکان می‌دهند حدود ۳۰ پست فرماندهی و انبار ذخیره مهمات را منهدم کنیم.»

وی افزود: «این کار به نحو چشمگیری پیشروی روس‌ها را کاهش می‌دهد و تا حد زیادی از شدت شیلک‌های توپخانه‌ای آن‌ها می‌کاهد. درنتیجه این سامانه‌ها جواب می‌دهد. ما قدردان شرکایمان هستیم. فکر می‌کنم ما برای یک ضد حمله مؤثر به دست کم یکصد هایمارس نیاز داریم. این می‌تواند شرایط را در میدان نبرد تغییر دهد.»

رزنیکوف همچنین تحویل سامانه‌هایی با برد طولانی تر-بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلومتر- را به منظور قطع دسترسی نیرو‌های روسی به تجهیزات پشتیبانیشان خواستار شد.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از بیم آنکه اوکراین از چنین سلاح‌هایی برای هدف گرفتن اهدافی در داخل خاک روسیه استفاده کند و بدین ترتیب به صورت بالقوه کشور‌های غربی را وارد رویارویی مستقیم با مسکو کند، از تحویل اینگونه سلاح‌ها خودداری کرد.

در عین حال، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد هفته جاری بسته تسلیحاتی جدیدی را به اوکراین ارسال خواهد کرد. این بسته تسلیحاتی شامل سیستم های پرتاب محرک هیمارس (HIMARS ) می شود. 

برچسب ها: جنگ اوکراین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
ای بترکی خخخخ
کل انبارهای تسلیحاتی آمریکا و ناتو و... را خالی کردی باز میگی تسلیحات بیشتر بفرستید !!
آخرین اخبار