سرپرست فرمانداری نهبندان گفت: عدم اجرای برخی موضوعات فرهنگی مانند یک سرعت گیر و عامل بازدارنده در توسعه شهرستان نهبندان است.

 

 

 

 

 

 

 

سرپرست فرمانداری نهبندان در جلسه معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گفت: عدم اجرای برخی موضوعات فرهنگی مانند یک سرعت گیر و عامل بازدارنده در توسعه شهرستان نهبندان همواره وجود داشته و باید کمک کرد تا مولفه‌های فرهنگ اقتصادی و اقتصاد فرهنگی در شهرستان تبیین شود.

ایروانی تقویت زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان را مهم دانست و گفت: ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی نهبندان را باید در تفکر استراتژیک خود داشته باشیم و همه با هم در یک جهت امورات فرهنگی را پیش ببریم.

حجت الاسلام خزایی امام جمعه شهرستان نهبندان نیز در این جلسه گفت: خراسان جنوبی یک استان فرهنگی است و از این رو تا کنون چندین پدر علم تحویل جامعه داده است.

او افزود: دشمن هرگز تجربه خود در جنگ‌های کلاسیک دهه ۶۰ با ایران را تکرار نخواهد کرد و از این رو در قالب جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی برای تضعیف فرهنگ عمومی ملت ایران فعالیت می‌کند.

 امام جمعه شهرستان نهبندان در ادامه به مسایل فرهنگی در برگزاری مراسم‌ها در شهرستان پرداخت و ادامه داد: اگر در برگزاری مراسم‌های شادی درشهرستان مسایل و معضلاتی وجود دارد باید با برنامه ریزی دقیق برای آن‌ها جایگزین‌هایی ارائه کرد تا شادی‌های مردم به گونه‌ای سالم‌تر باشد.

او همچنین بر توجه ویژه در اختصاص اعتبارات فرهنگی به فرهنگ و ارشاد اسلامی نهبندان تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین در این مراسم مسایل فرهنگی جامعه را مهم دانست و گفت: مسایل فرهنگی اگر درست مدیریت نشود به حوزه‌های سیاسی-اجتماعی و امنیتی آسیب واردمی کند.

او افزود:  این امر می‌طلبد تا ساختار رسانه‌ای و فرهنگی را با رویکرد انقلابی احیا کنیم.

فرخنده به تدوین سند راهبردی فرهنگی در استان نیز اشاره  کرد وادامه داد: در این سند ۱۰ اولویت فرهنگی آمده است که در آن فعالیت فرهنگ، هنر و رسانه باید حول محور این سند باشد

او همچنین بر فعالیت دستگاه‌های اجرایی به صورت مساله محور و پیامد محوری تاکید کرد.

در این مراسم سید حسین هاشمی طی حکمی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به سمت رئیس جدید فرهنگ و ارشاد شهرستان نهبندان منصوب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.