کرونا در روز گذشته ۳ هم استانی را در خراسان جنوبی به کام مرگ کشاند و در چنین زمانی نیاز است تا تزریق واکسن کرونا مورد توجه قرار گیرد.

کرونا دیروز جان ۳ هم استانی را در خراسان جنوبی گرفت و قدری قدرت خود را به رخ کشید.

در میان چنگ و دندان نشان دادن ویروس کرونا، ما هم باید با انجام اقداماتی، چون تزریق واکسن کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، جلوی جولان هر چه بیشتر بیماری را بگیریم.

چند روزی است که شایعه‌ای مبنی بر تاریخ گذشته بودن برخی واکسن‌ها مطرح شده که بررسی‌های میدانی نشان از نادرست بودن این شایعه می‌دهد.

ضرورت توجه بیشتر به موارد بهداشتی

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: در خانواده ام تنها کسی که به کرونا مبتلا نشده است من هستم و دلیل آن هم تزریق به موقع دُزهای یادآور واکسن کرونا است.

او گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خصوصا در ادارات که با ارباب رجوع‌ها سر و کار وجود دارد، باید بیشتر مدنظر قرار گیرد تا دوباره شاهد فوت عزیزانمان نباشیم.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شهروندان بیرجندی گفت: از وقتی شنیده ام که در یک روز ۳ هم استانی جان خود را از دست داده اند مصمم شده ام تا دُز چهارم واکسنم را هم تزریق کنم.

او گفت: شایعاتی مبنی بر اینکه واکسن‌های کرونا تاریخ انقضایشان گذشته است شنیده ام، اما کارشناسان تزریق واکسن می‌گویند همه واکسن‌ها سالم اند و مشکلی وجود ندارد.

واکسن ها مشکلی ندارند

زراعتکار یکی از پزشکان خراسان جنوبی گفت: افرادی که حساسیت فصلی دارند منعی در خصوص تزریق واکسن کرونا ندارند و می‌توانند با مشورت کارشناسان بهداشت در مراکز بهداشت نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

او گفت: بهتر است افرادی که علائم ویروس کرونا دارند نیز چند وقتی صبر کنند و پس از رفع علائم واکسن خود را تزریق کنند.

یکی از کارشناسان بهداشت نیز با نشان دادن واکسن کرونا گفت: تاریخ انقضای واکسن‌ها دور است و هر کدام حدود یک سال به انقاضایشان مانده و زنجیره سرمای واکسن‌ها نیز رعایت می‌شود.

روز گذشته بر اثر ابتلا به کرونا ۳ نفر در خراسان جنوبی جان باختند و ضرورت دارد تا در چنین زمانی، کرونا را جدی‌تر بگیریم تا غافلگیر نشویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.