طبق اعلام مسئولین موج هفتم کرونا آغاز شده و ضرورت دارد در چنین زمانی تزریق واکسن کرونا جدی گرفته شود.

افزایش آمار‌های مربوط به بیماری کرونا، زنگ خطر شیوع دوباره این بیماری را  به صدا در آورده است.

بنا بر اعلام مسئولین علوم پزشکی، موج هفتم کرونا در خراسان جنوبی آغاز شده و نیاز است تا دستورالعمل‌های بهداشتی جدی گرفته شود.

تزریق واکسن کرونا نیز از مهمترین راه‌های جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

سالمندان خود را ایمن کنند

یکی از سالمندان اهل بیرجند گفت: با توجه به اعلام وزارت بهداشت برای تزریق دُز چهارم واکسن کرونا به مرکز تزریق مراجعه کرده ام.

او گفت: سالمندان باید نسبت به بقیه افراد حساسیت بیشتری داشته باشند، زیرا سن بالای آن‌ها می‌تواند خطرپذیری افراد را بیشتر کند.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شهروندان بیرجندی نیز گفت: با توجه به در پیش بودن ایام عید غدیر و پس از آن ایام محرم، نیاز است تا دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

او گفت: چون در آغاز موج هفتم هستیم، می‌توانیم با رعایت بهداشت جلوی شیوع هر چه بیشتر کرونا را بگیریم تا دوباره اوضاع آرام شود.

کاهش ایمنی بدن پس از گذشت چندین ماه از تزریق واکسن کرونا

موسوی میرزایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ضرورت دارد تا مردم نسبت به تزریق دُزهای یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

او گفت: برخی از افراد آخرین نوبت از واکسن کرونای خود را حدود یک سال پیش دریافت کرده اند و هم اکنون ایمنی بدن آن‌ها کاهش یافته که باید تزریق دُزهای یادآور مورد توجه قرار گیرد.

موسوی میرزایی گفت: باید مراسم ایام عید غدیر و پس از آن که ایام محرم است، در فضا‌های باز اجرا شود تا در این مراسم ها، مشکلی به وجود نیاید.

روز گذشته ۶۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.