رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه صنعت این استان زمینه اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی را فراهم می‌کند.

آقای احمدی در حاشیه بازدید هیئت تجاری عراق از واحد‌های تولیدی صنعتی شهرستان‌های شهرکرد و بروجن گفت: در این راستا فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش صنعت استان به فعالان اقتصادی عراق معرفی می‌شود.

وی افزود: فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه صنعت چهارمحال و بختیاری زمینه اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی را فراهم می‌کند.


بیشتر بخوانید


احمدی تصریح کرد: به‌همین منظور زمینه حضور سرمایه‌گذاران خارجی به‌ویژه بازرگانان عراقی برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت چهارمحال و بختیاری تسهیل و تسریع می‌شود.

وی با اشاره به فراهم کردن زمینه افزایش و آسان‌سازی صادرات محصولات تولیدی صنعتی این استان به کشور عراق یادآور شد: با افزایش صادرات محصولات تولیدی صنعتی این استان به کشور‌های خارجی از جمله عراق وضعیت اقتصادی بخش خصوصی در حوزه صنعت متحول می‌شود.

وی گفت: افزایش صادرات محصولات تولیدی صنعتی چهارمحال و بختیاری به کشور‌های خارجی باعث فعالیت ۱۰۰ درصدی کارخانه‌ها، افزایش اشتغال و رونق اقتصادی خواهد شد.

احمدی اضافه کرد: عراق از کشور‌های هدف صادراتی محصولات تولیدی صنعتی این استان است و حضور هیأت‌های تجاری و بازرگانان خارجی در واحد‌های تولیدی صنعتی استان می‌تواند به رونق تولید و بازار فروش کارخانه‌ها کمک کند.

وی افزود: کیفیت تولیدات واحد‌های صنعتی این استان قابلیت رقابت با نمونه‌های صادراتی داخلی و خارجی را دارد و به‌همین منظور بازاریابی خارجی برای صادرات محصولات تولیدی صنعتی از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان به‌شمار می‌رود.

احمدی تصریح کرد: بسته‌بندی انواع تولیدات صنعتی در افزایش فروش محصولات در بازار‌های جهانی نقش مستقیم دارد و بالا بودن کیفیت و قیمت مناسب تولیدات صنعتی از مهم‌ترین شاخص‌های رقابت محصولات استان در بازار‌های بین‌المللی به‌شمار می‌رود.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری به‌منظور بهبود روش‌های صادرات محصولات تولیدی صنعتی استان به‌زودی اجرایی می‌شود.

احمدی اظهار داشت: با توجه به کیفیت تولید و بازارپسندی محصولات صنعتی چهارمحال و بختیاری در بازار‌های جهانی، امکان توسعه، ارتقاء و افزایش تولید در صنایع مختلف استان وجود دارد.

وی گفت: به‌همین منظور تسهیلات و مشوق‌های مورد نیاز به سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی مرتبط با تولیدات صنعتی چهارمحال و بختیاری ارائه می‌شود.

احمدی تاکید کرد: حضور هیئت‌های تجاری بین‌المللی مانند بازرگانان عراقی به چهارمحال و بختیاری و بازدید از واحد‌های تولیدی صنعتی استان نقش مهمی در تقویت بازاریابی، افزایش صادرات و بالا رفتن فروش محصولات خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار