دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سواد رسانه و مهارت‌های فرزند پروری برای والدین و مربیان مدارس ضروری است.

حجت الاسلام حمزه پیش قدم در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان به برنامه‌های دشمنان نظام و انقلاب در حوزه آموزش اشاره کرده و گفت: سند ۲۰۳۰ نقطه مقابل آموزه‌های دینی و زدودن هویت دینی از نظام آموزشی کشور بود.
 
او با تاکید بر اینکه جوان باید دائم در حال تحصیل باشد و شریعت اسلام نیز تأکید زیادی بر تحصیل علم و آگاهی دارد می گوید: تزکیه و تعلیم به منزله دو بال هستند که هر دو در کنار هم می‌توانند بشر را به سرمنزل مقصود هدایت کنند.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از استان نقش آموزش و پرورش را به مثابه بانک مرکزی دانست که قوه تصمیم گیرنده مباحث اقتصادی و محاسن و معایب متوجه این دستگاه است گفت: امروز در سیستم فرهنگی کشور‌ها آموزش و پرورش نهادی اثرگذار بوده که باید زمینه ساز و تقویت کننده باور‌ها و اعتقادات دینی دانش آموزان باشد.
 
حجت الاسلام پیش قدم با اشاره به آسیب‌های جدی کرونا به موضوع آموزش می گوید: آشنایی زود هنگام نوجوانان با فضای مجازی، بدون آموزش صحیح از معضلاتی است که خانواده‌ها با آن روبرو هستند و باید در این زمینه آگاهی‌های لازم داده شود.
 
او با تاکید بر اینکه نباید از کودک و نوجوانی که در فضای مجازی آزادانه و بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی سیر می‌کند، توقع داشت که دچار آسیب نشود، گفت: مهمترین گام، نظارت و توجه به مکان‌های آموزشی کودک و نوجوان یعنی مدرسه و مربیان است.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر به رسالت آموزش و پرورش در حوزه استعدادیابی اشاره کرد و می گوید: باید متناسب با استعداد و علاقه دانش آموزان، هم در خانواده و هم در مدرسه، دانش آموز به سمت علایق و استعداد‌های خود هدایت شده؛ تا بدین وسیله بتواند به رشد و شکوفایی در زمینه استعداد‌های خود دست یابد.
 
حجت الاسلام پیش قدم با ابراز تاسف از اینکه امروزه شاهد هستیم که دوران جوانی و نوجوانی فرزندان ما با گذران از شغل‌های مقطعی بدون نیاز در حال گذر است، گفت: این موضوع، آسیب‌های جدی به دنبال دارد؛ بنابراین وظیفه مدارس و خانواده‌ها این است که دانش آموزان و فرزندان خود را هدفمند به سمت استعداد‌های مورد علاقه خود هدایت کنند.
 
او از مسئولان آموزش و پرورش خواست تلاش شود کاستی های تحصیلی و آموزشی دانش آموزان در دوران کرونا با برنامه ریزی مدون وصحیح برطرف شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.