امام جمعه آبادان گفت: مسئولان استان باید با رهاسازی بیشتر آب از بالادست زمینه را برای رسیدن آب شیرین به زمین های کشاورزی فراهم کنند.

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی خطیب جمعه آبادان در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه آبادان به شوری آب رودخانه بهمنشیر اشاره کرد و گفت: افزایش شوری آب در این رودخانه باعث از بین رفتن محصولات کشاورزی در سطح شهرستان شده است و کشاورزان با خسارات زیادی مواجه شدند.

او همچنین با بیان اینکه حادثه  متروپل لایه‌های مختلفی داشت که باعث جان باختن تعدادی از همشهریان و خسارت به کاسبان کنار ساختمان شد، رسیدگی به خسارت دیدگان حادثه متروپل را خواستار شد.

امام جمعه آبادان گفت: برخی از کاسبان مجاور متروپل حدود ۲ ماه است که به شدت دچار ضرر و زیان شدند که شواری تامین استان برای جبران آن تصمیماتی گرفته است که این تصمیمات باید زودتر اجرایی شوند.

حجت الاسلام غبیشاوی در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به پیک جدید کرونا اشاره کرد و رعایت  دستورالعمل‌های بهداشتی را وظیفه همگانی دانست.

او گفت: سیر صعودی کرونا همه چیز از جمله اقتصاد را فلج خواهد کرد همانگونه که با همراهی مردم و کادر پزشکی پیک‌های قبلی را پشت سر گذاشتیم اکنون نیز باید با رعایت پروتکل‌ها این پیک را با کمترین تلفات جانی مدیریت کنیم و همه وظیفه داریم دستورالعمل‌های کرونایی را رعایت کنیم.

 

 

برچسب ها: نماز جمعه ، شوری آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.