مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال گندم از کشاورزان استان همدان خریداری شد.

مسعود بکایی گفت:  تاکنون ۲۳ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال محصول گندم تولیدی از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

او گفت: با پیگیری‌های استاندار و قول مساعد وزیر جهاد کشاورزی، مطالبات کشاورزان در اولین فرصت پرداخت می‌شود.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان  با بیان اینکه تاکنون ۱۹۹ هزار و ۷۵۷ تن گندم از کشاورزان استان همدان خریداری شده است، اظهار داشت: این مقدار گندم خریداری شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد افزایش یافته است.

بکایی گفت: کشاورزان شهرستان رزن با ۵۴ هزار و ۵۴۲ تن بیشترین میزان گندم تولیدی را به مراکز خرید تضمینی در سطح استان همدان تحویل داده اند و شهرستان نهاوند نیز با ۴۴ هزار و ۷۳۷ تن گندم خریداری شده در رده دوم قرار دارد.

به گفته او میزان خرید گندم در شهرستان اسدآباد ۳۷ هزار و ۳۳۷ تن، کبودرآهنگ ۳۱ هزار و ۶۷۰ تن و همدان نیز هشت هزار و ۵۰۵ تن است.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان  با بیان اینکه ۵۲ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان همدان ایجاد شده است، گفت: از این تعداد ۲ مرکز خرید به صورت دولتی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی و کارخانجات آرد فعال هستند که تا پایان شهریور کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان را انجام می‌دهند.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمار‌های منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.