فرماندار اسدآباد از خرید تضمینی بیش از ۳۵ هزار تن گندم مازاد دهقانان و گندم‌کاران اسدآبادی توسط مراکز خرید شهرستان خبرداد.

حسین علی شرکائی  گفت: فعالیت مراکز خرید گندم تضمینی شهرستان از یکم تیرماه  آغاز می شود.

او گفت:  از یکم تیر تا به امروز ۲۸ تیر بیش از ۳۵ هزار تن گندم مازاد از گندمکاران و دهقانان این شهرستان توسط مراکز خرید تعیین شده خریداری شده که روند خرید تضمینی تا اواسط مرداد ماه همچنان ادامه دارد.

فرماندار اسدآباد با اشاره به راه‌اندازی و فعالیت پنج مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان گفت: سیلوی ظفری، سیلوی تعاون روستایی موسی آباد، سیلوی طویلان سفلی، کارخانه آرد و حسن آباد امام مراکز در حال فعالیت شهرستان برای خرید تضمینی گندمکاران و کشاورزان اسدآبادی است.

شرکائی با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان اسدآباد تاکنون بعد از شهرستان رزن در تحویل گندم مازاد به مراکز خرید پیشرو بوده است، گفت: شهرستان اسدآباد دارای ۱۰۳ هزار تن سیلو و انبار گندم بوده که از این میزان ظرفیت در حال حاضر ۹۷ هزار و ۵۰۰ تن خالی است.

او گفت: گندم اسدآباد دارای بالاترین گلوتن بوده و گندم این‌شهرستان از بالاترین مرغوبیت در سطح استان برخوردار است.

فرماندار اسدآباد  همچنین از به روز شدن پرداخت مطالبات گندمکاران این شهرستان از ابتدای هفته آینده خبر داد، بیان کرد: بر اساس‌پیش‌بینی‌ها در سال جاری میزان تولید گندم شهرستان به بیش از ۴۳ هزار تن خواهد رسید.

شرکایی در ادامه با اشاره به سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان همدان گفت: به منظور پیگیری طرح‌های نیمه کاره شهرستان اسدآباد و مرتفع شدن مشکلات اعتباری این پروژه‌ها تاکنون ۲۰ طرح عمرانی نیمه کاره شهرستان به استانداری همدان برای تصویب و ارائه در جریان سفر ریاست جمهوری معرفی شده که از جمله این طرح‌ها می‌توان به پروژه کنارگذر، تکمیل فاضلاب اسدآباد، دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی، استخر بانوان و تعدادی مدرسه نیمه کاره اشاره کرد.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.