سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با شیوع دوباره کرونا لزوم تزریق واکسن مرحله یادآور در کهگیلویه و بویراحمد نیز ضروری است.

محمد غلام نژاد گفت: واکسیناسیون راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و کاهش مجموع بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از آن است.

او با بیان اینکه واکسیناسیون از زمان همگانی شدن کرونا در کشور و استان توانسته نتایج مثبت خود را نشان دهد، می گوید: کارشناسان و مسئولان بهداشتی بارها تداوم تزریق واکسن کرونا را ضروری می‌دانند. 

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، روند افزایشی بستری‌های کرونایی از چند روز گذشته در استان آغاز شده است.

غلام نژاد با بیان اینکه بیماری کرونا از اواخر بهمن ماه سال ۹۸ تاکنون با فراز و نشیب‌هایی ادامه دارد، این بیماری با ظهور خود افراد زیادی را مبتلا و جانشان را گرفت می گوید: با آغاز تزریق واکسن، قدرت این بیماری تقریبا گرفته شده‌ تا جایی که توان تاخت و تاز گذشته را ندارد.

او با اشاره به اینکه واکسن کرونا تا یک زمانی ایمنی بدن را بالا نگه می‌دارد، گفت: تکمیل واکسیناسیون و تزریق مرحله یادآور برای افزایش ایمنی بدن در مقابل ویروس کرونا اهمیت زیادی دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می گوید: اغلب مردم مرحله اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گفته غلام نژاد، نزدیک به نیمی از گروه‌های هدف در استان نیز مرحله سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که البته نتیجه این مسئله کاهش چشمگیر همه گیری و مرگ و میر طی حدود یکسال اخیر بوده است.

او از در دسترس بودن واکسن کرونا در مراکز تزریق واکسیناسیون خبر داد و گفت: تزریق واکسن در کنار رعایت کردن دستورالعمل های بهداشتی تنها راه مبارزه با این ویروس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.