فرماندار زرند گفت: با تجهیز و پمپاژ ۳ حلقه چاه عمیق جدید در زرند، مشکل قطعی آب مرتفع شد و از این پس، مشترکین آب شهری از جیره بندی خارج شدند.

سید رضا حسینی در آیین بهره برداری از ۳ حلقه چاه آب در زرند گفت: آب شرب زرند با استفاده از ۱۳ حلقه چاه تامین می‌شده است که ۵ حلقه چاه به علت کاهش آب‌های زیرزمینی از سرویس خارج شده اند که این موضوع، موجب بروز مشکل کمبود آب در زرند شده بود و در نتیجه طرح جیره بندی در دستور کار قرار گرفت و شهروندان را با مشکل جدی مواجه کرد.

او می‌گوید: عملیات حفر چاه‌های جدید برای تامین دائمی آب شرب شهر زرند از ۲ ماه قبل شروع و این طرح در قالب اجرای ۱۸ کیلومتر خط انتقال و احداث مخزن هزار متر مکعبی جمعا با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

به گفته فرماندار زرند میزان تولید آب در این شهر، ۱۶۵ لیتر بر ثانیه از ۸ حلقه چاه عمیق بود که با تجهیز و پمپاژ ۳ حلقه چاه عمیق جدید، میزان تولید آب به ۲۶۵ لیتر در ثانیه افزایش یافته است که این اقدام موجب تامین آب شهر زرند شده و خوشبختانه نیاز شهر تامین شده است و از این پس مشکل قطعی آب مرتفع می‌شود.

شناسایی ۱۶۰ انشعاب غیرمجاز آب در زرند 

مجید جمالی زاده، مدیر آب و فاضلاب شهرستان زرند هم گفت: این اداره به ۲۹ هزار مشترک شهر زرند خدمات رسانی می‌کند.

او می‌گوید: اجرای طرح پایش انشعاب آب در این شهرستان آغاز شده است و در ۲ ماه گذشته، ۱۶۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی و در حال بررسی  و تشکیل پرونده برای معرفی  آن ها به مراجع قضایی هستیم.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان زرند از شهروندان خواست در مصرف بهینه آب نهایت صرفه جویی را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار