لزوم توجه به صنایع‌دستی اصفهان با رویکرد حل مسئله

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: باید با رویکرد حل مسئله به صنایع‌دستی اصفهان توجه کرده و برای آینده این صنعت فکری کنیم.

امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری اصفهان گفت: ۱۴ شهر صنایع‌دستی کشورمان به ثبت جهانی رسیده است و اصفهان را در دنیا با صنایع‌دستی آن می‌شناسند؛ بنابراین باید با رویکرد حل مسئله به صنایع‌دستی اصفهان توجه کرده و برای آینده این صنعت فکری کنیم.

وی با اشاره به تعداد بالای رسته‌های صنایع‌دستی موجود در کشورمان که بیشتر آن‌ها در اصفهان تولید می‌شود، افزود: صنایع خلاق و صنایع فرهنگی جای خود را در دنیای امروز باز کرده و اتحادیه اروپا بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ بودجه‌ای معادل ۴۶ میلیارد یورو به توسعه صنایع خلاق و فرهنگی هزینه کرده است. صنایع خلاق به خلق و تولید کالا و خدماتی گفته می‌شود که منشأ آن‌ها خلاقیت و سرمایه فکری است و صنایع‌دستی جزو آن دسته‌بندی می‌شود؛ این در حالی است که سهم GDP کشورمان از فروش صنایع‌دستی حدود ۲ تا ۳ درصد است که هم‌اکنون در کشور‌هایی مانند هند، چین و ترکیه به ۸ تا ۱۶ درصد رسیده است.

نقش با اشاره به تشکیل کارگروه اقتصاد گردشگری و صنایع‌دستی ذیل شورای برنامه‌ریزی استان بیان کرد: به نظر می‌رسد باید یک کمیته تخصصی را به صنایع‌دستی اختصاص دهیم تا اداره‌کل میراث فرهنگی سیاست‌هایی که در آن تدوین می‌شود را با همراهی سایر دستگاه‌ها عملیاتی کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه برای ایجاد یک شغل در سایر بخش‌ها باید به‌طور متوسط یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرد، گفت: این در حالی است که این رقم در حوزه صنایع‌دستی و صنایع خلاق حداکثر یکصد میلیون تومان است. گردشگری و صنایع‌دستی جزو اولویت‌های توسعه‌ای استان است و اقتصاد خلاق در حوزه فرهنگ و هنر باید مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.