رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت:اجرای مجدد طرح پنجشنبه‌های صنایع دستی با هدف رویدادسازی و رونق هرچه بیشتر بازار صنایع دستی و کسب و کارهای مرتبط با آن در اصفهان ضروری است.

عباس شیردل گفت: طرح پنجشنبه‌های صنایع دستی با هدف ارائه تخفیف در فروش محصولات صنایع دستی در سال ۹۸ در اصفهان اجرا شد، اما با شیوع ویروس کرونا و رُکود حاکم بر بخش گردشگری، این طرح نیز مورد فراموشی قرار گرفت و تا کنون اقدامی برای اجرای مجدد آن نشده است.

وی با بیان اینکه در طرح پنجشنبه‌های صنایع دستی مردم می‌توانستند محصولات صنایع دستی اصفهان را از فروشگاه‌های منتخب و دارای نشان اعتماد و همراه با تخفیف و هدیه، خریداری کنند، اظهار داشت: ما می‌توانیم با رویداد سازی در هر صنفی مانند صنایع دستی به توسعه و رونق هرچه بیشتر بازار آن کمک کنیم.

شیردل با تاکید بر اینکه اجرای طرحی مانند "پنجشنبه‌های صنایع دستی" مستلزم همکاری بین بخشی و همراهی سایر بخش‌های مرتبط و فعال در عرصه گردشگری مانند هتل‌ها و تور‌های گردشگری است، اضافه کرد: با اجرای چنین طرح‌هایی و ارائه تخفیف در ایام خاص از هفته می‌توانیم گردشگران بیشتری را به شهر و استان جذب کنیم که به ایجاد و رونق کسب و کار در بخش‌های دیگر نیز منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در چند ماهی که طرح "پنجشنبه‌های صنایع دستی" در سال ۹۸ برگزار شد، استقبال خوبی از آن صورت گرفت و موفقیت آمیز بود، خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق در شرایط موجود بیفتد دستاورد‌های خوبی بهمراه خواهد داشت و هماهنگی و همدلی همه بخش‌های دولتی و خصوصی برای اجرای آن ضروری است.

شیردل با اشاره به اینکه اصفهان جزو شهر‌های خلاق صنایع دستی جهان است، گفت: اقداماتی مانند "ایجاد خانه هنرمندان صنایع دستی"، "ارتباط مناسب بین همه بخش‌های مرتبط با صنایع دستی و گردشگری" و "ثبت ملی و جهانی رشته‌های صنایع دستی" به توسعه این هنر در اصفهان کمک بسیاری می‌کند.

رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان به برگزاری هجدهمین مجمع عمومی شورای جهانی صنایع دستی در سال ۹۵ در اصفهان اشاره و اضافه کرد: این رویداد، اتفاق بسیار بزرگی در عرصه صنایع دستی بود که در کشورمان برگزار شد، اما بعد از آن، بخش‌های مختلف برای بهره گیری از این فرصت بدست آمده چندان باهم همراهی نکردند.

شیردل به تشکیل گروه کاری اقتصاد گردشگری در استانداری اصفهان اشاره کرد و گفت: تشکیل این کارگروه را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که بدون حاشیه و در مسیر درست حرکت کند.

وی تصریح کرد: لازم است بخش دولتی با حمایت و مدیریت، کار اصلی را به صاحبان آن یعنی بخش خصوصی فعال در عرصه گردشگری و صنایع دستی بسپارد.

شیردل همچنین به برگزاری پنجمین جشنواره عکس و فیلم کوتاه صنایع دستی اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: فردا پنجشنبه در مراسم اختتامیه در اتاق بازرگانی اصفهان، برگزیدگان این جشنواره معرفی و تجلیل می‌شوند.

اصفهان به عنوان دومین شهر جهانی صنایع دستی در طول تاریخ نقش مهمی در رشد و توسعه فرهنگ و تمدن این سرزمین کهن ایفا کرده است.

از ۶۰۲ رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا ۲۹۹ مورد مربوط به ایران و از این تعداد ۱۹۶ رشته مربوط به استان تاریخی و هنرپرور اصفهان است که تاکنون بیش از ۴۳ هزار نفر شاغل در این بخش ساماندهی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.