دومین دوره ویژه برنامه از «تبار قلم»، با تجلیل از نجف الک زائی عضو هیئت علمی و استاد گروه علوم سیاسی دانشگاه باقر العلوم (علیه السلام) در زاهدان برگزار شد.

روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان؛ دومین دوره ویژه برنامه «از تبار قلم» در زاهدان باحضورحجت الاسلام جهانشاهی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان، احمدعلی خسروی، استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان؛ عباس باقری، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، و جمعی از فرهیختگان استانی در سالن کنفرانس سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان برگزار شد.

حامد زارعی؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، در این جلسه به برگزاری دومین ویژه برنامه از «تبار قلم» گفت: این ویژه برنامه به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و بمنظور تجلیل از نویسندگان بومی و معرفی آثار آنان برگزار می‌شود.

زارعی افزود: تقدیر از نویسنده در واقع ارج نهادن به جایگاه علم است و توجه به علم توجه به قلم و ارزش نهادن به زحمات نویسنده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، معرفی نویسندگان بومی و ترویج آثار انان را یکی از اهداف مهم برگزاری این مراسم عنوان کرد.

او افزود: حجت الاسلام لکزائی، بیش از ۲۰ عنوان کتاب و ۱۴۰ مقاله را به رشته تحریر در آورده است که بیشتر آن‌ها در بخش نظری و مبانی بنیادی علوم انسانی است که کمتر کسی به آن ورود کرده است.

زارعی آثار ارائه شده از سوی این نویسنده استان را افتاخاری برای همه سیستانی‌ها و بلوچستانی‌ها دانست و از محققین استانی دعوت کرد تا حتما آثار ایشان را مطالعه کنند.

احمدعلی خسروی؛ عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به اهمیت جایگاه قلم در اسلام گفت: قلم علما از خون شهدا افضل‌تر است.

او افزود: تولید علم یکی از قدرت‌های ایران است و امروز کشور درجایگاه علمی بسیار بالایی قرار دارد و دشمنان از قدرت علمی کشور هراس دارند که ترور دانشمندان هسته‌ای ما نشانگر این ترس و هراس آنان از پیشرفت‌های علمی کشور است.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان، افزود:جنگ تحمیلی تمام محاسبات دشمنان را برهم زد و رزمندگان ما با اتکا به قدرت ایمان و رهبری امام خمینی (ره) توانستند دشمن را در این جنگ شکست دهند.

خسروی تلاش دشمنان برای ترویج سکولاریسم در دانشگاه‌ها و حتی حوزه‌های علمیه را در راستای تلاش برای شکست جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از پیشرفت‌های علمی کشور عنوان کرد و گفت: امام (ره) همواره می‌فرمود" من از غرب نمی‌ترسم، اما از دانشگاه غربی میترسم" امروز نیز دشمن بدنبال هویت زدایی از ملت است.

او به مسئولیت‌های حجت الاسلام و المسلمین لک زائی گفت: رئیس اتاق فکر تحول علوم انسانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری؛ رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از مهمترین مسئولیت‌های ایشان است که مایه افتخار مردم استان است.

حجت الاسلام نجف لکزائی؛ نویسنده و محقق سیستانی، نیز در این نشست افزود:امروزاساتید بسیار خوبی در کشور از استان داریم که مایه افتخار استان هستند.

او افزود:  انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای ادامه رهبری غدیر است و تفکر غدیر و توحید و رهبری الهی و امت الهی که در ذل رهبری امام به فرامین الهی جامه عمل پوشاند.

حجت الاسلام والمسلمین لکزائی؛ معرفت الهی را از مهمترین الزامات قبولی طاعات و عبادات عنوان کرد و  افزود: عبادت خدا در صورتی مورد قبول است که با معرفت و شناخت خدا و رسول خداو ائمه الهی باشد.

رئیس اتاق فکر تحول علوم انسانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: برخی از آثار بنده در سیر تفکر امام خمینی (ره) و اندیشه سیاسی ایشان و اندیشه قرآن و عترت است و برخی دیگر از آثار نیز با موضوع انقلاب اسلامی و تحولات سیاسی ایران نگاشته شده است.

در پایان این مراسم با اهدای لوح و جوایزی از تلاش‌های ایشان در عرصه علم و قلم تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.