فعالیت ۱۴ میلیون تولید کننده در بخش‌های کشاورزی

هم اکنون ۱۴ میلیون تولید کننده در بخش‌های مختلف کشاورزی در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند.

آقای محمدی مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهادکشاورزی، از پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان بخش کشاورزی برای تامین نقدینگی از ابتدای طرح مردمی سازی یارانه‌ها تاکنون خبرداد.

او افزود: از ابتدای اجرای این طرح ۲۰ هزار میلیارد تومان در راستای حمایت و صیانت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و تامین نقدینگی آنان پیش بینی و به استان‌ها و بانک‌های کشاورزی ابلاغ شد که تاکنون نیمی از این میزان پرداخت شد.

محمدی اظهار داشت: در دولت سیزدهم در راستای حمایت از بخش کشاورزی و تولیدکنندگان این بخش پرداخت تسهیلات کم بهره در اولویت قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۴ میلیون تولید کننده در بخش‌های مختلف کشاورزی به عنوان سربازان خط مقدم تولید در سطح کشور فعالیت می‌کنند، گفت: تامین امنیت غذایی یکی از برنامه‌های و سیاست‌های دولت سیزدهم است که با حمایت از تولیدکنندگان این بخش و افزایش تکنولوژی می‌توان به این امر دست پیدا کرد.

محمدی اضافه کرد: در شرایط کنونی کشور که مشکلات اقتصادی در کشور بسیار بالاست، پرداخت ۴۵ هزار میلیارد تومان در قالب دیون کشاورزان در دست اجراست تا بدهی کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی به روز شود.

او از اجرای طرح‌های حمایتی از جمله خرید تضمینی محصولات و خرید مازاد تولید در حوزه مرغ و تخم مرغ خبر داد و گفت: اجرای این طرح‌ها در راستای حمایت از بخش تولید و کاهش آسیب به تولیدکنندگان است.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: دولت سیزدهم با هیچ مدیری تعارف ندارد و مدیران کم‌کار و مدیرانی که با سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی همراهی نداشته باشند، جابجا خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار