تأکید رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور بر ترویج رویکرد‌ها و ابعاد اجرایی جهاد تبیین

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور در سفر به شهرکرد بر ضرورت ترویج رویکرد‌ها و ابعاد اجرایی جهاد تبیین در کشور تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان در نشست با مقامات قضایی، نظامی و امنیتی استان عقبه دینی و اعتقادی دین مبین اسلام را بر مبنای تبیین دانست و گفت: آنچه که در سیره و شیوه‌های حرکتی پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (علیهما السلام) مشهود است تبیین حقایق، روشنگری و آگاه سازی مردم است. 

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین اظهار کرد: جهاد تبیین یکی از اصول مهم برای مقابله با هجمه‌های دشمنان علیه گفتمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی است و رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها بر این مهم تاکید داشتند. 

پورخاقان اضافه کرد: امروز ما اثرات جهاد تبیین را می‌توانیم در پایبندی جوانان به آرمان‌های شهدا، الگو پذیری از شهداء مدافعان حرم و تلاش برای پیشبرد اهداف نظام در جهت خودکفایی و توانمندی ببینیم. 


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام پورخاقان تصریح کرد: وظیفه ما در برهه حساس کنونی آن است که فریضه تبیین را در کشور به درستی و به صورت دقیق اجرا و نهادینه سازیم و اجازه ندهیم دشمنان فرصتی برای فریب و گمراه سازی مردم پیدا کنند.

وجود نیرو‌های مسلح مایه آرامش و نظم در جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان در بخشی از سخنان خود با اشاره به فرمایش حضرت امام علی (ع) عنوان کرد: حضور نیرو‌های مسلح موجب آرامش و امنیت در کشور و تثبیت نظم و انضباط اجتماعی است و به فرموده امام علی علیه السلام جامعه قوام پیدا نمی‌کند مگر به واسطه نیرو‌های مسلح. 

او تصریح کرد: کشور ما علیرغم قرار گرفتن در منطقه‌ای متلاطم از امنیت کامل برخوردار است و ما این امنیت را مرهون نقش بی‌بدیل فرماندهی معظم کل قوا و نیرو‌های جان بر کف انقلابی و انتظامی هستیم. 

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب دستگاه قضایی دستگاهی حساس است و سازمان قضایی دستگاهی حساس‌تر چرا که مخاطبین آن نیرو‌های نظامی و انتظامی هستند. 

او خاطرنشان کرد: سیاست امروز سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور حول محور پیشگیری از وقوع جرم قرار دارد و امسال این نهاد اساس کار خود را بر مقابله با جرائم نوپدید با محوریت جرایم مرتبط با فضای مجازی قرار داده است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح افزود: آنچه که مسلم است دشمن سعی دارد تا با نفوذ از طریق فضای سایبری و سامانه‌های مجازی به نظام و مردم ضربه وارد کند و بر همین مبنا ایمن سازی بستر‌های اینترنتی و مصون سازی کارکنان و خانواده‌های ایشان یکی از ملزومات در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به شمار می‌آید.

استان چهارمحال و بختیاری به لحاظ سلحشوری و انقلابی بودن شهروندان جزء استان‌های بی نظیر کشور محسوب می‌شود

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری از ظرفیت‌های بالقوه در حوزه منابع طبیعی و کشاورزی برخوردار است و می‌بایست از این ظرفیت‌ها برای آبادانی استان به نحو مطلوب استفاده گردد. 

او ادامه داد: هر چند موضوع خشکسالی در سال‌های اخیر موجب بروز مشکلاتی در حوزه آب شده است، اما با مدیریت صحیح برداشت آب و مکانیزه کردن کشاورزی می‌توان این مشکلات را مرتفع کرد. 

حجت الاسلام پورخاقان بیان داشت: در مرکز راهبردی ستاد فرماندهی کل قوا تحقیقات بسیاری بر روی فناوری مصرف بهینه آب در کشاورزی انجام شده و إن شالله با پایان موفقیت آمیز تحقیقات و بهره گیری از این فناوری شاهد خواهیم بود که میزان مصرف آب در بخش کشاورزی به یک دهم تقلیل پیدا کند.

رئیس دستگاه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور در پایان بیانات خود ابراز امیدواری کرد با وفاق، همدلی و همکاری مسئولان و خدمتگزاران نظام، رشد و تعالی کشور بیش از پیش تداوم داشته باشد.

در این نشست احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز با تقدیر از زحمات حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان در زمان تصدی پست ریاست سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان گفت: به حمدالله در استان چهارمحال و بختیاری ارتباط و تعامل بسیار مطلوبی میان مقامات قضایی، نظامی، امنیتی، و اجرایی وجود دارد و علیرغم تلاش دشمنان برای ایجاد شکاف و تفرقه میان مردم و نظام، انسجام و همدلی میان مسئولان و مردم این منطقه موجب گردیده تا ما شاهد امنیتی پایدار در استان باشیم و بتوانیم مشکلات و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

بهرامی افزود: تجربیاتی نیز که از رخداد‌های اخیر به دست آمد موجب شد تا بر تجارب نیرو‌های انتظامی استان برای پیشگیری، مقابله و خنثی کردن دسیسه‌های دشمنان افزوده شود. بهرامی خاطرنشان کرد: إن شاالله با این همدلی‌ها دشمنان اسلام و نظام هر روز ناامیدتر و ریشه‌های نظام روز به روز مستحکم‌تر شود.

رئیس کل دادگستری استان در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد: با حضور حضرت حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان در استان چهارمحال و بختیاری مشکلات سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان در زمینه کمبود امکانات و نیروی انسانی برطرف و موجبات خدمت رسانی بیش از پیش به مردم شریف و نیرو‌های خدوم نظامی و انتظامی مستقر در استان فراهم گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار