سردار تاجیک گفت: با حمایت از سازمان اتکا شاهد افزایش تولید و اشتغال‌زایی در کشور خواهیم بود تا نیرو‌های مسلح از یک غذای با کیفیت در سبد غذایی خود بهره‌مند شوند.

سردار تاجیک در سفر به چهارمحال و بختیاری و بازدید از مجتمع بسته‌بندی قزل کیان بختیاری در شهر وردنجان گفت: نیرو‌های مسلح در زمینه جیره‌های عملیاتی ورود پیدا کرده‌اند و در رزمایش اخیر آنان نیز از این جیره‌های جنگی استفاده شد چرا که بسته‌بندی مناسب و نگهداری میوه از اهمیت بالایی برخوردار است.

اقدامات زیربنایی مطلوبی در کشور آغاز شده که با حمایت سپاه، ارتش و نیروی انتظامی از سازمان اتکا برای تکمیل زیرساخت، شاهد افزایش تولید و اشتغال‌زایی خواهیم بود و این نیرو‌ها از یک غذای با کیفیت در سبد غذایی خود بهره‌مند شوند.


بیشتر بخوانید


تا چند روز آینده راهبرد اصلی و برنامه پنج ساله اتکا تدوین خواهد شد.

نیرو‌های مسلح به‌طور تقریبی سرپرستی پنج میلیون نفر را عهده دار شده اند و این نیرو‌ها یک ظرفیت بالقوه برای کشور محسوب می‌شود.

ضرورت ایجاد اشتغال پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری

امیر سرتیپ دوم حبیبی جانشین سازمان اتکا گفت: باید از شعارزدگی خارج شویم و به مباحث تولید ورود پیدا کنیم، زیرا وضعیت کنونی مطلوب نیست و باید به جایی برسیم که تولیدات واحد‌های تولیدی زیرمجموعه اتکا علاوه بر تامین امنیت غذایی کشور به خارج از کشور‌های مسلمان و شیعه نیز صادر شود و برای ایران ارزآوری داشته باشد.

سند راهبردی امنیت غذایی نیرو‌های مسلح از سوی کارشناسان نیرو‌های مسلح تدوین شده و پایداری و سلامت در تامین غذا در این سند مورد تاکید قرار گرفته است.

واردات تخم چشم زده ماهی قابل پذیرش نیست و باید به فرامین رهبر معظم انقلاب توجه کنیم و دولت سیزدهم نیز به این مسائل توجه دارد.

در آینده‌ای نزدیک شاهد تغییر رویکرد از مصرف گوشت قرمز به گوشت سفید در کشور خواهیم بود، اما در تجهیزات، امکانات و رویه‌های تولید ماهی نیازمند کار ویژه هستیم؛ باید با قدم‌های کوچک گام برداریم.

سازمان اتکا نیز در پشتیبانی از تامین غذای سالم نقش دارد و سرریز تولیدات این سازمان در سایر بخش‌ها توزیع می‌شود.

وزیر جهادکشاورزی در بحث تامین مرغ و گوشت قرمز مورد نیاز برای کنترل قیمت در بازار بر روی تولیدات سازمان اتکا برنامه‌ریزی می‌کند.

امنیت کشور با ایجاد اشتغال تامین می‌شود به طوری که پارسال گردش مالی یکی از واحد‌های تولید پوشاک زیر نظر نیرو‌های مسلح در سیستان و بلوچستان ۶۵ میلیارد تومان بود.

نیرو‌های مسلح مخاطب شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین هستند و باید قابلیت‌هایی را تولید و با ایجاد اشتغال پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری در آینده بتوانیم به آن افتخار کنیم.

پرورش بیش از چهار هزار تن ماهی در سد کارون ۴

آقای معلم مدیر صنایع شیلات و آبزی‌پروری سازمان اتکا گفت: فعالیت این سازمان در تولید ماهی قزل‌آلا در سد کارون ۴ قابل توجه بود و می‌توان از ظرفیت این سد برای تولید ماهی و صادرات این محصول بهره برد.‌

می‌توان سالانه بیش از چهارهزار تن ماهی در سد کارون ۴ پرورش داد چرا که ماهی در قفس کیفیت بالایی دارد.

درصدد هستیم از تخم چشم زده ایرانی برای تولید ماهی استفاده کنیم به طوری که امسال در کوهدشت در گام اول تولید یک هزار تن ماهی را آغاز خواهیم کرد همچنین به‌دنبال ظرفیت‌سازی برای فرآوری ماهی خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار