مرتضوی گفت: لزوم مشارکت مردم در طرح‌های مختلف نه به عنوان یک راهکار بلکه به عنوان یک ضرورت انکار ناپذیر است.

 سیدرضا مرتضوی در هشتاد و هفتمین جلسه شورای مسکن استان در استانداری اصفهان با بیان این که هیچ راه دیگری جز این که کار کردن با مردم را باور داشته باشیم، نداریم گفت: باید در کنار بازآفرینی بافت‌های تاریخی و سنتی، بازآفرینی سرمایه اجتماعی هم در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد.

او افزود: رویکرد‌ها باید در زمینه اقناع و مردمی سازی تغییر پیدا کند و باید برای ذینفعان در طرح‌ها، نقش محوری در نظر گرفته شود.

استاندار اصفهان اظهار داشت: با ارائه نقش اساسی به ذینفعان، تعلق خاطر در آن‌ها ایجاد می‌شود و در ادامه مسیر همراهی بیشتری را با ما خواهند داشت.

او اضافه کرد: بسیاری از اتفاق‌هایی که در بعضی از طرح‌ها رخ داده ناشی از رویکردی است که دقت و توجه لازم نسبت به مشارکت دادن مردم و ایجاد تعلق خاطر آن‌ها در این طرح‌ها وجود نداشته است.

مرتضوی با تأکید بر پرهیز از رویکرد سودجویانه به این موضوع، تصریح کرد: باید سرمایه اجتماعی و مردمی که در سال‌های گذشته در حد اعلا در استان و کشور وجود داشته را بازآفرینی و احیا کنیم و بازآفرینی نسبت به سرمایه اجتماعی، به عنوان یکی از طرح‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اصفهان بیان کرد: در صورتی که مردم را در طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه گذاری‌ها مشارکت ندهیم اگرچه از لحاظ اقتصادی و کوتاه مدت، سودی نصیب ما خواهد شد، اما از نظر سرمایه اجتماعی شکست خواهیم خورد.

او افزود: کار‌های بسیاری را در کشور و استان با یک نگاه مردمی به پیش بردیم که تنها شامل بازآفرینی محله همت آباد نمی‌شود و مرمت قنوات، پروژه‌های آبرسانی به روستا‌ها و صد‌ها طرح دیگر از جمله این طرح هاست که با نگاه مردمی اجرا شد.

مرتضوی با اشاره به بازدید خط ۲ مترو اصفهان در روز گذشته گفت: ساخت ایستگاه‌های این خط با نگاه مردمی سازی در حال انجام است و در صورتی که شهرداری به مشارکت مردم توجهی نداشته باشد طرح‌ها به خوبی پیش نخواهد رفت.

او با اشاره به ضرورت نهادینه سازی این اقدامات در این گونه جلسات، بیان کرد: امروز سرمایه‌های بسیاری در کشور وجود دارد که باید برای ساخت و اجرای طرح‌ها از آن‌ها استفاده کنیم و طرح همت آباد به عنوان یک طرح موفق است، اما منحصر به فرد و استثنایی نیست و صد‌ها طرح دیگر در بخش‌های دیگر با نگاه مردمی سازی با موفقیت اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار