معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ذخیره دارو در این استان برای مقابله با کرونا مناسب است و شهروندان نگران کمبود دارو نباشند.

 قدرت‌الله رستمی با بیان اینکه از نظر ذخایر دارویی خود را برای پیک ششم کرونا آماده کرده بودیم ،گفت: خوشبختانه این موج کوتاه بود و سریع به پایان رسید و با دارو‌هایی که اکنون در اختیار داریم می‌توانیم از پیک‌های کوچک عبور کنیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بسیاری از دارو‌های درمان کرونا مربوط به تولید داخل است و مشکلی در تامین آن وجود نداردگفت: در سال‌های گذشته هم مشکلی در زمینه تهیه دارو بیماران کرونایی نداشتیم.

رستمی با تاکید بر اینکه پیش از نیاز به دارو‌ها نسبت به تهیه و ذخیره‌سازی آن اقدام می‌کنیم گفت: داروی رمدسیور هم به اندازه کافی در بیمارستان‌های استان موجود است و کمبودی وجود ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه دارو‌های بیهوشی و سایر اقلام، به اندازه مصرف و نیاز بیمارستان‌ها توزیع می‌شودگفت: بیمارستان بعثت یک مرکز درمانی بزرگ و جنرال است که به‌ دلیل ازدیاد بیماران و تعداد زیاد اعمال جراحی، نسبت به سایر بیمارستان‌ها نیازمند اقلام دارویی بیشتری است.

رستمی گفت: هرگاه مرکزی دچار کمبود دارویی شود، سریع وارد عمل شده و نیاز آن مرکز را تامین می‌کنیم.

او با بیان اینکه دارو‌های بیهوشی به صورت مدیریت شده و به مقدار نیاز در بیمارستان‌های استان توزیع می‌شود، گفت: نمی‌گذاریم این دارو‌ها در مراکز درمانی دپو شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه هیچ یک از شرکت‌های دارویی حق ندارند به علت  داشتن حساب و کتاب با بیمارستان و مسائل مالی، از تحویل دارو خودداری کنند گفت: اگر چنین مشکلی وجود داشته باشد سریعا ورود پیدا می‌کنیم و با شرکت های دارویی برابر قانون برخورد خواهد شد..

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.