رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طرح احداث ۱۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های کشور خبرداد.

دکتر مسعود گنجی گفت: امور مربوط به خوابگاه، وام و تغذیه دانشجویی بر عهده صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می گوید: در حوزه خوابگاه نیز تامین، تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها بر عهده صندوق رفاه بوده و احداث خوابگاه بر عهده معاونت اداری و مالی وزارت است.

گنجی با اشاره به قانون حمایت از خانواده، گفت: اداره کل راه و شهرسازی برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی موظف است زمین لازم را احصا و به صورت رایگان در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سهم دانشگاه محقق اردبیلی از خوابگاه متاهلی را ۶۰۰ واحد خوابگاهی ذکر کرد و گفت: انتظار می‌رود دانشگاه محقق اردبیلی ایجاد خوابگاه برای یک هزار و ۱۰۰ دانشجوی پسر، یک هزار و ۷۰۰ دانشجوی دختر و ۶۰۰ واحد خوابگاهی متاهلی برنامه‌ریزی کند و صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم نیز در این راه حامی دانشگاه خواهد بود.

به گفته او، هر دانشگاهی که بتواند وامی برای طرح‌هایی مثل خوابگاه یا آشپزخانه از بانک اخذ کند، اصل وام را دانشگاه و سود این وام را صندوق رفاه دانشجویان پرداخت خواهد کرد.

گنجی با بیان اینکه ارتقای آشپزخانه‌ها و خوابگاه‌ها در قالب دو طرح اجرا می‌شود، گفت: طرح ۴۰-۳۰-۳۰ یکی از این طرح‌ها است که در آن ۳۰ درصد هزینه را دانشگاه و ۳۰ درصد را هم خیرین پرداخت می‌کنند و ۴۰ درصد هزینه باقیمانده را صندوق متقبل می‌شود و طرح دیگر، طرح ۵۰- ۵۰ است که در این طرح برای هر پروژه ۵۰ درصد هزینه را دانشگاه و ۵۰ درصد بقیه را صندوق پرداخت می‌کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه این صندوق در حوزه مراکز بهداشت و مشاوره، تربیت بدنی و ورزش و خرید کتاب برای استفاده دانشجویان در خوابگاه‌ها کمک حال دانشگاه‌ها است، گفت: در خصوص حمایت از دانشجویان نیازمند نیز با کمک خیرین در خدمت آنان هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.