جمیری گفت: موضوع سند مالکیت مردم هلیله حدود ۵۰ سال است که به نتیجه نرسیده و برای حل این مساله باید مدیران در سطوح عالی همکاری کنند.

روابط عمومی دفتر نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه به نقل از عبدالکریم جمیری در نشست بررسی مشکلات روستای هلیله بوشهر گفت: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهرباید تدبیر لازم را برای حل این مشکل در سطح استان و کشور بیندیشد.

وی می گوید: در مجلس نهم به کمک مردم هلیله و بندرگاه جابجایی این روستا‌ها مصوب شد و در بودجه سالانه نیز حدود ۳۵۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت، اما از سوی دولت تامین اعتبار صورت نگرفت.

جمیری ادامه داد: نیروگاه اتمی در حریم زندگی مردم احداث شده و وظیفه متولیان بخش‌های مختلف این است که است که مسائل و مشکلات مردم را حل کنند و دولت باید در این زمینه تدبیری بیندیشد و شرایط را مهیا کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: در سراسر دنیا هنگامی که تأسیسات صنعتی در نقطه‌ای راه‌اندازی می‌شود، با ایجاد امکانات رفاهی، آموزشی، فرهنگی و درمانی زمینه آسایش و آرامش مردم در کنار آن فراهم می‌شود، نه اینکه صنعت زمینه‌ساز ایجاد محدودیت برای جامعه میزبان شود.

به گفته وی مساله آب یکی از مسائل کلان ملی است که در استان بوشهر وضعیت بحرانی تری پیدا کرده است که باید مورد پیگیری جدی‌تر اداره کل آبفا قرار گیرد و برای گره گشایی از این مشکل باید علاوه بر استان در سطح کشوری نیز پیگیری شود.

جمیری می گوید موضوع آبشیرین کن باید به صورت جدی دنبال شود که اگر امروز در این حوزه چاره اندیشی نکنیم در آینده وضعیت آب بحرانی‌تر از امروز می‌شود.

وی گفت: درباره وضعیت فاضلاب جنوب بندر بوشهر، از وزیر طرح سئوال کرده ایم و این موضوع را به صورت جدی دنبال می‌شود

به گفته جمیری امروز نشانه‌هایی از این تغییر نگاه به استان بوشهر در بدنه دولت دیده می‌شود و لازم است مدیران استانی از این تغییر نگاه به نحو بیشترین استفاده را بکنند

بررسی مشکل صدور اسناد مالکیت ساکنان، اختلاف مردم با منابع طبیعی و راه و شهرسازی درخصوص اراضی پیرامونی، راه اندازی آبشیرین کن و رفع مشکلات آبرسانی، مسئولیت اجتماعی نیروگاه اتمی بوشهر در قبال جامعه پیرامونی، بازنگری طرح هادی و بازسازی چمن مصنوعی روستا، تأمین آمبولانس، بازسازی اسکله هلیله و تعویض تیر‌های برق فرسوده روستا از مواردی بود که در این نشست از سوی سخنگوی شورای اسلامی روستا، بخشدار و دهیار روستای هلیله مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برچسب ها: آبرسانی ، بحران آب ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.