معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: سد دالکی از جمله سد‌های مهم و بزرگ این استان و شهرستان دشتستان است که با توجه به بحران کم آبی و بی آبی وزارت نیرو باید نسبت به تامین اعتبار احداث این طرح توجه ویژه داشته باشد.

محمد هادی رستمیان در نشست شورای اداری دشتستان با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: در شهرستان دشتستان اکنون سد رئیسعلی دلواری با ۷۰۰ میلیون مترمکعب حجم گنجایش مخزن در حال بهره برداری است و سد دالکی با ۲۷۰ میلیون مترمکعب در دست ساخت است که باید روند اجرای آن سرعت گیرد با توجه به شرایط بی آبی طولانی شدن عملیات اجرایی این سد ممکن است در آینده دیگر سودی برای نخیلات منطقه نداشته باشد.

او می‌گوید: بخش زیادی از نخلستان‌های استان بوشهر در منطقه دشتستان قرار دارند و در زمان حاضر چند هزار هکتار نخلستان با چند میلیون اصله نخل تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته و این مساله معیشت و اشتغال مردم منطقه و به نوعی امنیت غذایی مردم را به خطر انداخته است.

معاون امور عمرانی استاندار اعلام کرد که انتظار می‌رود معاون پارلمانی رئیس جمهور مطالبات استان و به‌ویژه شهرستان دشتستان را به طور کامل به دولت انتقال دهند.

رستمیان با اشاره وجود برخی مشکلات در بخش راه‌های شهرستان دشتستان به‌ویژه بخش ارم، گفت: شرکت توسعه راه‌های کشور باید مشکل راه بخش ارم را که از مسیر‌های پرتردد است مورد توجه قرار دهد تا به مسیر ایمن تبدیل شود.

او بر توجه به زیرساخت‌های بهداشتی و آموزش و پرورش در شهرستان دشتستان تاکید کرد.

رستمیان عنوان کرد که به واسطه اینکه دشتستان از جمله شهرستان‌های عشایر نشین است باید به زیرساخت‌های مورد نیاز این قشر توجه شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با گرامیداشت یاد امام راحل در آستانه سالگرد ارتحال ایشان، گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی پرچمدار مبارزه با استکبار استعمار استثمار زورگویی و بنیانگذار حق و عدالت و محرومیت بود تبعیض بود.

رستمیان تاکید کرد که نجابت و شرافت مردم دشتستان مثال زدنی است و این نجابت باید پاسخ در شان آن‌ها داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.