مدیر جهاد کشاورزی آباده از آغاز برداشت پیاز از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۳۹ هزار تن پیاز در این شهرستان برداشت و به بازار عرضه شود.

مهدی امینی به سطح ۵۲۰ هکتاری مزارع پیاز شهرستان آباده اشاره و گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۳۹ هزار تن پیاز در این شهرستان برداشت و به بازار عرضه شود.

به گفته او، کمبود انبار‌های نگهداری محصولات کشاورزی از جمله پیاز یکی از مشکلات کشاورزان است که در صورت رفع آن می‌تواند باعث کاهش هدر روی محصول و افزایش ارزش افزوده برای زارعین شود.

این مقام مسئول گفت: برداشت پیاز نخست از مناطق سورمق و حومه شهرستان آباده آغاز شده است و بهره گیری از کشت نشایی، روش‌های جدید مبارزه با بیماری‌ها و علف‌های هرز و افزایش دانش فنی کشاورزان موجب بالا رفتن متوسط عملکرد پیاز در این منطقه شده است.

او با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: برداشت پیاز زمینه اشتغال فصلی هفت تا ده نفر را در هر هکتار فراهم می‌کند.

انجیر کاران کواری یارانه نهال گرفتند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار گفت: به منظور حمایت از توسعه باغ‌ها در اراضی شیبدار به انجیر کاران دیم در این زمین‌ها یارانه نهال پرداخت شد.

 عبدالرسول جوکار گفت: مبلغ ۷۳۰ میلیون ریال یارانه به ۱۵ نفر از باغداران شهرستان کوار پرداخت شده است.

این مقام مسئول گفت: سطح باغ‌های انجیر احداث شده حدود ۲۷ هکتار است و کم آبی در سال‌های اخیر یکی از مهمترین چالش‌های بخش کشاورزی کشور است و توجه به کشت محصولات کم آب بر ضرورت دارد.

او گفت: بسترسازی در جهت ذخیره آب باران و هدایت رواناب و حفظ رطوبت خاک یکی دیگر از مزایای کشت در اراضی شیبدار است که درشهرستان کوار بالغ بر هزار هکتار باغ انجیر دیم وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار