معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : امسال بیش از ۲۶ هزار دانش‌آموز پایه نهم استان انتخاب رشته خواهند کرد.

علی مرادی گفت : هدایت تحصیلی دانش‌آموزان موضوع مهمی است که باید با دقت و بر اساس توانایی‌ها و علایق دانش‌آموز انجام شود تا بتواند زمینه‌ساز موفقیت تحصیلی و شغلی فرد شود.

به گفته معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه انتخاب رشته باید بر اساس علاقه همراه با شعور و نه صرفا علاقه مبتنی بر احساسات باشد تا بتواند زمینه پیشرفت تحصیلی دانش‌آموز را فراهم کند.

انتخاب رشته صرفا بر اساس بازار کار رشته‌ها درست نیست، پژوهش‌های زیادی انجام شده که نتایج آن‌ها حاکی از این است که افرادی که در انتخاب رشته و شغل علاقه را به پول ترجیح می‌دهند، عموماً شرایط بهتری نصیبشان می‌شود و رضایت بیشتری هم از زندگی دارند.

دانش‌آموزان یادشان باشد تحصیل در رشته ‏های کم‌طرفدارتر، اگر همراه با تلاش و پشتکار و خلاقیت باشد، می‌تواند به کارآفرینی منتهی شده و زمینه ساز موفقیت فرد در زندگی تحصیلی و شغلی شود.

مرادی از دانش‌آموزان خواست که در فرآیند انتخاب رشته فقط با افراد کارشناس و توانمند مشورت کرده و به نظرات هر کسی اعتماد نکنند، چون در نهایت مسئولیت انتخاب‌های زندگی با خود فرد است.

هدایت تحصیلی با آینده شغلی و حتی زندگی فرد مرتبط است و تبعات تصمیمات گرفته شده در سال‌های بعد بیش از هر کس دیگری متوجه خود فرد است، گرچه سلایق و علایق خانواده قابل احترام است، اما در تصمیم گیری نهایی برای انتخاب رشته سلیقه، علاقه و توانمندی خود دانش آموز باید اولویت باشد.

مرادی یک توصیه هم به خانواده‌ها داشت و از آن‌ها خواست از چشم و هم چشمی کردن در زمینه انتخاب رشته دانش‌آموزان صرف نظر کنند، چون تصمیم اشتباه در این خصوص می‌تواند آینده فرزندانشان را تحت تاثیر مستقیم قرار دهد.

در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بیش از ۲۶ هزار دانش‌آموز کلاس نهمی در مدارس استان کرمانشاه مشغول به تحصیل بودند که همه این دانش‌آموزان باید هنگام ثبت نام در مدارس برای تحصیل در سال آینده انتخاب رشته کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.