رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت:خانواده‌های کرمانشاهی برای ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی آینده استقبال خوبی کردند که موجب تکمیل ظرفیت اکثر مدارس غیردولتی شد.

مهریار حاتمی گفت : با وجودی که برای سال تحصیلی آینده حداقل یک مدرسه ۱۸ کلاسه در مقطع متوسطه اول و دوم در شهر کرمانشاه به جمع مدارس غیردولتی استان اضافه خواهد شد، اما باز هم برای ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی کمبود‌هایی در استان خواهیم داشت.

به گفته رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه هم اکنون ظرفیت اکثر مدارس غیردولتی استان حتی آن‌هایی که در مناطق حاشیه‌ای قرار دارند، تکمیل شده است.

یکی از علل استقبال خانواده‌ها از ثبت نام فرزندانشان در مدارس غیردولتی مجهز بودن این مدارس به امکانات و تجهیزات پیشرفته است، با توجه به اینکه در سه سال تحصیلی گذشته به واسطه شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها، دانش‌آموزان دچار افت تحصیلی شده اند، خانواده‌ها با این تفکر که مدارس غیردولتی امکانات بیشتری برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان دارند، تمایل بیشتری به ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس غیردولتی پیدا کرده‌اند.

تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی اغلب کمتر بوده و اکثر کلاس‌ها ۲۰ نفره تشکیل می‌شود، کم بودن تعداد دانش‌آموزان یکی از امتیازات مهم مدارس غیردولتی است که مورد توجه خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

البته مدارس غیردولتی ضمن اینکه از تجهیزات به روزتری جهت آموزش استفاده می‌کنند، دستشان هم برای در نظر گرفتن کلاس‌های فوق برنامه باز است.

سال تحصیلی گذشته ۱۶ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز در مدارس غیردولتی استان کرمانشاه مشغول به تحصیل بودند که این آمار امسال افزایش خواهد داشت.

در حالی که استاندارد کشوری تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی ۱۲.۷ درصد کل دانش‌آموزان است، در استان کرمانشاه فقط ۴.۷ درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

هم اکنون ۱۴۳ مدرسه غیردولتی در استان کرمانشاه فعال است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.