داودی گفت: دفاع از حکومت‌های پادشاهی ایران بخشی از جریان سازی علیه جمهوری اسلامی است؛ درصورتی که در دوران پادشاهان قاجار و پهلوی، مناطق استراتژیک (راهبردی) از کشورمان جدا شد.

حجت الاسلام والمسلمین الیاس داودی در آیین تکریم و معارفه روسای عقیدتی سیاسی مرکز «تانک‌سازی شهید فرخ‌نیا مسجدسلیمان» یادآور شد که دشمن همواره با برنامه ریزی‌های مختلف در تلاش برای آسیب زدن به جمهوری اسلامی است.

به گفته او دشمن سنگ اندازی‌های زیادی در مسیر رشد و شکوفایی اقتصادی کشور انجام می‌دهد که به همین دلیل باید با تمام توان در برابر چنین مشکلاتی ایستادگی کرد.

آقای داودی به دستگیری عبدالمالک ریگی اشاره کرد و مدعی شد ۱۶ سرویس اطلاعاتی دنیا با این فرد همکاری داشتند.

معمولا سرویس‌های اطلاعاتی در صورتی با یکدیگر همکاری می‌کنند که هدف مشترکی داشته باشند که به اعتقاد رئیس دفتر امور روحانیون اداره عقیدتی سیاسی نزاجا «بروز چالش برای ایران از جمله اهداف این شبکه‌ها است.»

این مقام مسئول کشورمان را برخوردار از «امنیت مقتدرانه ای» در سطح کلان دانست که این موضوع باعث نگرانی‌های زیادی در بین بدخواهان شده.

او مهم‌ترین دلیل جدا نشدن حتی یک وجب از خاک کشورمان را در زمان جمهوری اسلامی برخورداری از امنیت پایدار در سطح منطقه عنوان کرد.

در دوره قاجار بخش‌هایی از افغانستان، قفقاز و ترکمنستان که پیشتر جزئی از ایران بودند بر اساس قرارداد‌هایی ننگین از کشور جدا شدند.

در دوره پهلوی اول نیز آرارات به ترکیه، بخش‌هایی از سیستان به افغانستان و قسمت‌هایی از اروند به عراق واگذار شد و در دوره پهلوی دوم نیز بحرین به صورت کامل طی یک انتخابات به اعتقاد تاریخ نگاران «فرمایشی» از کشور جدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.