پیکر مطهر ۵۸ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس از طریق مرز شلمچه به کشور منتقل شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  ، پیکر گلگون کفن ۵۸ شهید دوران دفاع مقدس مربوط به عملیات کربلای ۴ و کربلای ۵ با استقبال نیروهای انتظامی و مردم از مرز شلمچه‌ واردشدند.

سردارسیدمحمد باقرزاده ، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران گفت:پیکرهای این ۵۸ شهید که در مناطق عملیاتی فکه ، شرق دجله و شلمچه شناسایی شدند که مربوط به عملیات های والفجر مقدماتی،خیبر، بدر،کربلای ۵ و تک دشمن در آخر جنگ است.

او تعداد شهدای شناسایی شده را ۶۰ پیکر اعلام کرد که ۲ پیکر از آن ها که در خاک ایران پیدا شده بود، منتقل شده و امروز نیز 58 شهید باقی مانده از این تعداد وارد خاک کشور شد.

سردار باقرزاده با بیان شناسایی ۴۶ هزار شهید از شهیدان جنگ تحمیلی با عراق از شناسایی نشدن بیش از سه هزار شهید تا کنون خبر داد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: امشب پیکر این شهیدان به اهواز منتقل می شود تا برگزاری نماز مغرب و عشا و همچنین قرائت دعای کمیل در معراج شهدای این شهرستان در کنار پیکر آن ها صورت گیرد.

به گفته سردار باقرزاده پیکر شهدای تازه تفحص شده یک هفته در معراج شهدای اهواز خواهند ماند تا شهروندان بتوانند آنها را زیارت کنند.

این شهیدان  تازه تفحص شده پس از زیارت مردم  برای انجام عملیات شناسایی عازم تهران می شوند.

امروز چهار جان باخته عراقی نیز تحویل مقامات عراق شد.

جلوه های ظاهری عامل وجود مشکل در کشور

حجت الاسلام و المسلمین سید نبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان  نیز در حاشیه مراسم استقبال از شهدا در مرز شلمچه ،توجه به جلوه های ظاهری را عامل بسیاری از مشکلات کنونی دانست و گفت: جلوه کردن مظاهر دنیا در چشم مسئولان عامل وضعیت کنونی است و موانع بسیاری را فرا روی ملت قرار داده است.

او افزود: پیش از این افرادی که بر اریکه قدرت تکیه زده بودند در زمینه تولیدات نگاهشان به کشورهای دیگر بوده و این در حالی است که باید عکس آن اتفاق بیافتد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اولویت مسئولان در این دوره را تقویت توان داخلی بدون تکیه بر خارج با الگو گرفتن از دوران دفاع مقدس دانست.

او بیان کرد: ایران در ۲۰۰ سال در جنگ با روسیه نصف خاک خود را از دست داد اما در هشت سال دفاع مقدس یک وجب خاک به دشمن واگذار نشد و دلیل آن وجود ولایت فقیه است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه مسئله گرانی امروز امری دستوری نیست، ادامه داد: دولت سه ماه است که روی کار آمده است و امروز نتیجه مسیری ۳۰و چند ساله است.

برجام بی سرانجام حاصل اتکا به خارج از کشور

صادق خلیلیان ، استاندار خوزستان نیز اظهار کرد: امروز مسئولیت سنگینی بر دوش ما گذاشته شده است و در دولت های مختلف خدماتی ارائه شده است اما در هشت سال گذشته با تفکری مواجه بودیم که نگاه به خارج از کشور بود که نتیجه ای جز برجام بی سرانجام در پی نداشت.

او با اشاره به اینکه این دولت که خود را خادم مردم می داند افزود:امید است تا با استعانت از شهدا و تحت نظارت رهبری با استفاده از توان تمام نیروها مشکلات را یکی پس از دیگری رفع شود و شاهد ایرانی، آباد، آزاد ، مستقل و پیشرو باشیم.

استاندار خوزستان شرط رسیدن به این هدف را عمل به مسئولیت هاست، افزود : عزم دولت جزم و تلاش شبانه روزی در حال انجام است و مشکلات رفع خواهد شد.

 

انتهای پیام/ب

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۸:۱۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
روح شهدا شاد
Iran (Islamic Republic of)
محمد طاها
۰۸:۱۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
روحشون شاد باشه انشالله که جونشون رو فدای این آب و خاک کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
چرا نام این عزیزان را اعلام نکردید