به مناسبت هفته بهزیستی آئین رونمایی از مرکز سیار موبایل ون برگزار شد.

به مناسبت هفته بهزیستی آئین رونمایی از یک مرکز سیار موبایل ون با حضور فرماندار شهرستان بیرجند و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی در بهزیستی بیرجند برگزار شد.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: موبایل ون برای شناسایی پاتوق ها، ارائه خدمات کاهش آسیب به معتادینی که خود به مراکز مراجعه نمی‌کنند و یا امکان دسترسی به مراکز ثابت میسر نیست راه اندازی شده است.

او گفت: موبایل ون در روز بین ۴ تا ۸ ساعت و حداقل ۶ روز از هفته خدمات پیشگیری از آسیب‌های اعتیاد ارائه می‌دهند و در هر یک از نقاط خطر، توقف کافی را داشته و در هر پاتوق بر حسب اندازه جمعیت حاضر در آن، بین ۱ تا ۲ ساعت توقف دارند.

شرفی گفت: موبایل ون خدماتی چون ارائه بسته کاهش آسیب (سرنگ، سوزن، فیلتر، ملافه، پنبه الکل، آب مقطر) به معتادین، توزیع و ترغیب استفاده از وسایل جلوگیری، ارائه آموزش‌های کاهش آسیب، ارائه رویکرد نوین آموزش HIV و ترغیب به انجام آزمایش HIV و ارجاع موارد مثبت اولیه، غربالگری فعال سل و ارجاع موارد مشکوک و پانسمان زخم ابه معتادین رائه می‌دهد.

موبایل ون از شهریور پارسال شروع به کار کرده و در شش ماهه دوم پارسال به ۲۶۰ نفر و همچنین از ابتدای سال تاکنون به ۲۰۰ نفر خدمت ارائه کرده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت گفت: مبلغی بالغ بر ۱ میلیارد تومان برای راه اندازی‌ موبایل ون هزینه شده است و اعتبار دریافتی پارسال ویژه این مرکز سیار حدود ۱۱۹ میلیون از سمت بهزیستی کشور و ۶ میلیون تومان از سمت ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده است.

او گفت: امروز این مرکز سیار به طور رسمی آغاز به کار کرده و انجام تست سریع HIV در مدت زمان ۲۰ دقیقه، از شاخص‌ترین اقدامات موبایل ون است.

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.