دومین جشنواره سیر در روستای کهک با ارائه سیر تا پیاز مراحل تهیه سیر برگزار شد.

دومین جشنواره سیر در روستای کهک شهرستان تفرش برگزار و در این جشنواره نمایشگاهی از سیر و غذا‌های سنتی تولید شده در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

سیر روستای کهک شهرستان تفرش به دلیل کیفیت بالا در مقایسه با سیر تولیدی سایر مناطق مشتریان ویژه‌ای دارد و جزو اقلام سوغاتی و صادراتی شهرستان تفرش است که در مرداد ماه برداشت این محصول آغاز می‌شود.

رضایی فرماندار تفرش گفت: هدف از برگزاری این جشنواره و جشنواره‌های روستایی توانمندی روستا‌ها و ایجاد نشان تجاری و این جشنواره به منظور رونق اقتصادی و تاثیر بر مهاجرت برگزار شده است.

سیر روستای کهک یکی از محصولات معروف شهرستان تفرش و سطح زیر کشت سیر در شهرستان تفرش بین ۱۰ الی ۱۵ هکتار متغیر است.

یکی از دلایل مرغوبیت این محصول در این روستا، اطلاعات کشاورزان در زمینه کشت به موقع، خاک مناسب، آبیاری و برداشت به موقع است.

مهندس یعقوبی کارشناس کشاورزی شهرستان تفرش گفت: در دنیا ۳ نوع رقم سیر وجود دارد که شامل سیر قرمز و سیرسفید و سیر صورتی می‌شود و سیر صورتی که در این منطقه کشت می‌شود مقاومت خوبی به سرما دارد.

روستای کهک در شمال شرقی شهرستان تفرش بهترین منطقه کشت سیر این شهرستان است و بیشتر سیر تولیدی این روستا در زمین‌های کوچک به شیوه سنتی کشت می‌شود و بخش زیادی از کار تولید سیر را بانوان برعهده دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.