رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:در ۱۰ روز اخیر با افزایش مراجعه بیماران سرپایی و نتایج تست کرونا میزان مراجعه روزانه حدود ۳۰ برابر شده است.

امینی گفت: با اوج گیری مجدد بیماری کرونا در خراسان رضوی تست‌های مثبت سرپایی از ۳۱ مورد به ۷۰۷ مورد در روز رسیده و درحوزه سرپایی نیز آمار‌ها روند افزایشی دارد به گونه‌ای که در ۱۰ روز اخیر حدود ۶ برابر افزایش یافته است.

او گفت: در حال حاضر در تمامی مراکز واکسیناسیون، عمده واکسن‌های موجود تأمین شده است و هر فرد می‌تواند براساس سابقة واکسیناسیون خود، دز یادآور را دریافت کند و هیچ واکسنی نیز منع مصرف ندارد.

 رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آمار واکسیناسیون از روزانه ۱۲۰ مورد به نزدیک روزانه ۶ هزار مورد رسیده است‌. تمامی گروه‌های هدف بالای ۱۸ سال در صورتی که شش ماه از دریافت واکسن آن‌ها گذشته است، می‌توانند برای دریافت دز یادآور اقدام کنند.

 امینی گفت: با همکاری عموم مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و دریافت واکسن، شاهد موج سنگین کرونا نخواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.