معاون خدمات‌شهری کرمان گفت: هم‌زمان با عید غدیر خم، از ۲ مجسمه سردار دل‌ها در میدان آزادی و ناظم الاطبا در چهارراه سمیه کرمان رونمایی شد.

ایرانمنش گفت: به‌منظور پاسداشت رشادت‌های سرباز ولایت، سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی در دفاع از دین و میهن، تندیس این شهید بزرگوار به ارتفاع ۶ متر ساخته شده و در شب عید غدیر در میدان آزادی از آن رونمایی شد.

او می‌گوید: با توجه به اینکه شهر کرمان به‌ عنوان جهان‌شهر مقاومت و هنر ایرانی معرفی شده، این اِلمان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و نام سردار دل‌ها، ساخته شده است.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان همچنین از ساخت و نصب مجسمه ناظم‌الاطباکرمانی در تقاطع سمیه (چهارراه طهماسب‌آباد) خبر داد.

به گفته او تقاطع سمیه اغلب محل تردد شهروندانی است که به ساختمان‌های پزشکان مراجعه می‌کنند و نصب مجسمه ناظم‌الاطبا در این محل مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

ایرانمنش گفت: مجسمه ناظم‌الاطبا به همت شهریار رضایی، مجسمه‌ساز ساخته شده است.

میرزا علی اکبرخان نفیسی ناظم‌الاطبا پزشک، ادیب و دانشمند برجسته کرمانی است که در دوره پایانی قاجار زندگی می‌کرده و پایه‌گذار چندین بیمارستان در تهران و مشهد و همچنین از پایه‌گذاران نخستین مجلس حفظ‌الصحه تاریخ ایران است. وجود آثار ارزشمندی از جمله: کتاب بزرگ فرهنگ نفیسی، معروف به فرهنگ ناظم‌الاطبا نیز به این پزشک بزرگ کرمانی تعلق دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار