سه راننده شیرازی عنوان رانندگان قانونمند را به دست آوردند.

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز گفت: نهمین مرحله تجلیل از رانندگان قانونمند شیراز با همکاری مشترک مجمع خیرین شهرساز وفرهنگ ساز و پلیس راهور استان برگزار شد.

علی نقی مصلح شیرازی گفت: این برنامه برای تشویق رانندگان قانونمند و نظم همگانی در رانندگی اجرا شد.

او گفت: در کنار ابزار‌ها و سیستم‌های تنبیهی در حوزه حمل و نقل و ترافیک، باید از ابزار‌های تشویقی هم استفاده کرد.

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز گفت: بر پایه ارزیابی‌های انجام گرفته، ابزار‌های تشویقی مثل تقدیر از شهروندان قانونمدار در رانندگی تاثیرگذار بوده است. 

مسئول فرهنگی پلیس راهور استان نیز گفت: رانندگی بین خطوط، بستن کمربند ایمنی، رعایت فاصله با خودرو‌های دیگر و استفاده نکردن از موبایل معیار انتخاب رانندگان قانونمند بود که از سه راننده دارنده این معیار‌ها تجلیل شد.

سرهنگ دهقانی گفت: این طرح تا پایان امسال در چند منطقه شیراز اجرا می‌شود.

همچنین مسئول رسانه‌ای پلیس راهور شیراز در حاشیه برنامه یاد شده با اشاره به فزونی پرونده‌های قضایی در ایران در مقایسه با کشور‌های پرجمعیتی، چون چین گفت: چاره‌ای جز کار فرهنگی و آن هم به شکل هنرمندانه و ظریف نداریم.

سرهنگ عبدالعظیم مباشری گفت: درست است که گاهی شاهد بی فرهنگی یا کم توجهی به فرهنگ در جامعه هستیم، اما در عین حال نباید دست روی دست بگذاریم و کار فرهنگی نکنیم.

او در همین زمینه بر لزوم آموزش در جامعه تاکید کرد و گفت: آموزش می‌تواند منجر به کاهش ناهنجاری‌ها و تخلفات اجتماعی شود.

مباشری گفت: در حوزه رانندگی نیز با همین خودرو‌ها و جاده‌های غیر استاندارد نباید شمار تلفات و کشته شدگان جاده‌ای اینقدر زیاد باشد.

قانون مداری وکاهش حوادث و تلفات از جمله برنامه‌های مجمع خیرین شهرساز وفرهنگ ساز است که با شیوه‌ها و طرح‌های مختلف اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.