رئیس مرکز تهران هوشمند گفت: شهرداری تهران در حوزه‌های مختلف نیازمند کمک مجموعه‌های دانش‌بنیان است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: نیرو‌های بسیار زبده و مجموعه‌های خوبی مبتنی بر دانش و بنیه دانشگاه‌ها ایجاد و شکل گرفته است، اما همچنان در بسیاری از حوزه‌ها، نیازمند یکسری تکنولوژی‌ها و حتی شرکت‌های خارجی هستیم که این نکته همیشه برای ما یک زخم و درد کهنه است. 

پوریا علیمردانی گفت: شهرداری تهران در حوزه‌های مختلف نیازمند کمک مجموعه‌های دانش‌بنیان است. در حوزه حمل و نقل هوشمند، مأموریت اصلی و یکتای شرکت کنترل ترافیک تهران، مدیریت سیستم‌های هوشمند شهر تهران است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک گفت: حتی در حوزه نگهداشت سیستم‌ها نیز نیازمند دانش شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم، برای نمونه در مورد دوربین‌های کنترل سرعت و سیستم‌های کنترلری چراغ‌ها این مشکل را داریم. به این ترتیب که سیستم چراغ مرکزی در شهر تهران مربوط به یک کشور خارجی است و برای رفع عیوب و نگهداشت سیستم‌هایی که در اختیار داریم نیاز به کمک مجموعه‌های دانش‌بنیان است.

علیمردانی گفت: در حال حاضر رونق اقتصاد به نوعی نیست که بتوانیم از آن درآمد شهری کسب کنیم.

او گفت: نیازمند به هم پیوستگی و ایجاد ارزش افزوده روی داده‌های این سیستم‌ها و استفاده بهینه از همین سیستم‌های موجود در مدیریت حمل و نقل هستیم، در این موضوع هم مشکلات و گره‌هایی وجود دارد و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در حل آن‌ها کمک کنند.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: هم‌زمان با معرفی توانمندی‌های اعلام شده از جانب شرکت‌ها، مسیر‌های ارتباطی جهت ارسال مستندات برای بررسی‌های فنی و آغاز مذاکرات جدی اعلام و مقرر شد در فرصت تعیین شده، مستندات شرکت‌ها بررسی و پس از طی مراحل قانونی با رویکرد تسهیلگری، پیش‌نیاز‌های لازم در اختیار شرکت‌ها قرار گرفته و در صورت تایید نهایی، همکاری رسمی شرکت‌ها با شهرداری برای رفع معضلات اعلام شده در حوزه حمل و نقل هوشمند و ترافیک آغاز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار