فرماندار شهرستان نیر گفت: سال آینده جشنواره آش و غذا‌های سنتی نیر به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

شهرام محمدی گفت: با معرفی سرآشپزان برتر این جشنواره که با حضور ۱۰ استان و در قالب ۶۰ غرفه برگزار شد، برترین‌ها انتخاب و معرفی شدند.

فرماندار شهرستان نیر می گوید: ما بر مبنای سیاست دولت سیزدهم که ارتقای نشاط اجتماعی را در دستور کار قرار داده سعی می‌کنیم تا با پشتیبانی تیم مدیریتی استان فضای بانشاطی را برای اهالی و گردشگران مهیا کنیم که در خود این منطقه نمونه گردشگری بولاغلار امسال جشن نیمه شعبان، روز طبیعت، میلاد حضرت معصومه (س)، همایش دهه نودی ها و جشنواره آش و غذاهای سنتی برگزار شده است.

به گفته او، در روزهای آینده جشن عید غدیر و اختتامیه فستیوال شعر طنز در این منطقه برگزار شده و بازی‌های بومی و محلی نیز با حضور علاقمندان برگزار خواهد شد.

محمدی گفت: در مهرماه اولین همایش مشاهیر و مفاخر نیر برگزار شده و یادواره شهرستانی کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان را برگزار خواهیم کرد.

او به رویداد اردبیل ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو اشاره و می گوید: بخشی از این رویداد در قالب جشنواره آش و غذاهای سنتی سال آینده در نیر برگزار خواهد شد که تلاش می‌کنیم این رویداد را به صورت بین المللی و با حضور کشورهای عضو اکو برگزار کنیم.

فرماندار نیر گفت: با توجه به سیاست دولت در مردمی کردن برگزاری چنین رویدادهایی تلاش ما بر این خواهد بود تا جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری با مشارکت عموم مردم برگزار شده و محور همه این کارها نیز مردم باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.