ایجاد کارگاه‌های آماده تولید برای اجاره به شرکت‌های دانش بنیان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: ایجاد ۱۵ کارگاه ساخته شده در شهرک فناوری اصفهان برای استقرار واحد‌های دانش‌بنیان که توان خرید و ساخت سالن تولید ندارند، در دستور کار قرار گرفت.

 رسول سواری  گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان به عنوان یک سازمان توسعه‌ای و بر اساس وظایف خود، حمایت‌های متنوع و گوناگونی از صنایع کوچک دارد که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از جمله این حمایت‌هاست.

به گفته او در گام اول ایجاد حدود ۱۵ کارگاه ساخته شده در شهرک فناوری اصفهان برای استقرار واحد‌های دانش‌بنیان که توان خرید و ساخت سالن تولید ندارند، در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان قرار گرفت و تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد؛ همچنین ۱۵ واحد دیگر در شهرک‌های صنعتی خمینی شهر و نجف‌آباد برای استقرار واحد‌های دانش‌بنیان آماده‌سازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان می گوید واحد‌های دانش‌بنیان به عنوان یک عامل مهم برای ورود به بازار‌های نوین کسب و کار محسوب می‌شوند و باید تلاش شود زمینه حضور این نوع واحد‌ها در عرصه‌های مختلف تولید و اشتغال، تسهیل و ممکن شود.

سواری معتقد است شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر تأمین نیاز‌های داخلی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، می‌توانند نقش بسزایی در افزایش تولید، صادرات و ارزآوری داشته باشند.

او توسعه فراصنعتی و اقتصاد دانش بنیان را راه نجات کشور از اقتصاد متکی به نفت دانست و گفت: استان اصفهان ظرفیت مناسبی برای توسعه پایدار و اقتصاد دانش‌بنیان و دستیابی به نسل چهارم صنعت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز برنامه ویژه‌ای برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دارد.

سواری شهرک فناوری اصفهان را یکی از بستر‌های مناسب میزبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان دانست و گفت: توسعه این شهرک می‌تواند گام مهمی در حمایت از اقتصاد دانش بنیان وکمک به رفع چالش‌های مدیریتی و فناوری شرکت‌های تولیدی و صنعتی استان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.