معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان:

به دنبال ایجاد اعتماد میان مجموعه مدیریت شهر و شرکت‌های دانش بنیان هستیم

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: به دنبال ایجاد اعتماد میان مجموعه مدیریت شهر و شرکت‌های دانش بنیان هستیم چرا که ارتباط آنها به حکمرانی خوب شهری و ارتقاء کیفیت زیست بوم نوآوری شهر کمک می‌کند.

سعید ابراهیمی در آئین امضای تفاهم‌نامه مشارکت در توسعه و بهره‌برداری از سرای نوآوری فناوری اطلاعات و هوشمندسازی شهری بین دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و شهرداری اصفهان، گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را به نام «تولید دانش بنیان و اشتغالزایی» نامگذاری کردند؛ باید به این باور برسیم که از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم، لذا امیدواریم شهرداری با داشتن این باور به نتایج مهمی در این حوزه دست یابد.

او اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش بنیان زیر مجموعه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری فعالیت می‌کند، گفت: شناسایی نیاز‌های فناورانه و تعامل با این شرکت‌ها بر عهده این اداره است، زیرا رویکرد حوزه برنامه‌ریزی در این موضوع کمک به رشد و توسعه سازمان شهرداری و رفع مشکلات شهری است.

ابراهیمی با اشاره به سیاست‌های تعریف شده در این حوزه در راستای رشد و توسعه، می‌گوید: اولویت ما رفع نیاز‌های فناورانه در حوزه مدیریت شهری و استفاده حداکثری از پتانسیل نظام نوآوری، کارآفرینی، فناوری و نظام خلاقیت است.

او نیازسنجی فناورانه در شهرداری اصفهان انجام و به دانشگاه‌ها و مراکز نوآوری اعلام شده است، گفت: با شهرک علمی تحقیقاتی نیز کارگروه مشترکی داریم که سیاست‌گذاری‌های کلان در آن انجام و پروژه‌هایی که به رفع مشکلات شهرداری کمک می‌کند نیز بررسی و دنبال می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به تصویب طرح الزام حمایت شهرداری از شرکت‌های دانش‌بنیان در شورای اسلامی شهر، گفت: این مصوبه ظرفیت خوبی برای شهرداری است که در این راستا تفاهم‌نامه با دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان امضا کرده‌ایم تا مجموعه شهرداری در حوزه مسئله‌یابی و آسیب شناسی کار‌های ویژه‌ای انجام دهد.

به دنبال ایجاد اعتماد میان مجموعه مدیریت شهر و شرکت‌های دانش بنیان هستیم چرا که ارتباط آن‌ها به حکمرانی خوب شهری و ارتقاء کیفیت زیست بوم نوآوری شهر کمک می‌کند.

به گفته ابراهیمی شهر متعلق به همه است، بنابراین صنایع خلاق و دانش بنیان در اداره شهر کمک‌رسان باشندهمچنین با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و پیش‌بینی بودجه برای حوزه فناورانه هدف این است که خرید‌های اصلی و اقلام جاری در پروژه‌های عمرانی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین شود.

بودجه شهرداری اصفهان امسال بالغ بر ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که در این راستا می‌توانیم با هدف‌گذاری شاهد اثرگذاری ویژه در ارتقاء و بهبود فرآیند در شهرداری و از سوی دیگر توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت:باید علوم دانش‌بنیان را در کل کشور توسعه دهیم و امیدواریم این ارتباط و همکاری با دانشگاه آزاد به خروجی ملموس و مشخص برای شهرداری اصفهان و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان منتهی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.