دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: تعداد معتادان متجاهر در این استان با ساماندهی کمپ‌های ماده ۱۵ و ۱۶ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

علی رحمانی گفت: برآورد‌ها نشان می‌دهد که تعداد کل معتادان متجاهر در استان به هزار و ۲۰۰ نفر رسیده که نسبت به سال‌های گذشته با کاهش ۵۰ درصدی همراه است.

راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ و همچنین پیگیری دستگاه قضایی و علوم پزشکی استان در راستای بهبودی معتادان در سایر کمپ‌ها سبب شده که این معتادان همانند گذشته از پراکندگی بالایی برخوردار نباشند.

 ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور علاوه بر چهار میلیارد تومان قبلی برای ساماندهی و مجوز کمپ ماده ۱۶ هزینه شده تا نواقص آن هرچه زودتر برطرف شود.

 شاخص یک معتاد متجاهر در تعریف ستاد مبارزه با مواد مخدر به افرادی اطلاق گفته می‌‎شود که کارتن خواب، ولگرد، بلامکان بوده و ادوات استعمال مواد مخدر به همراه داشته باشند.

خیلی از دستگاه‌ها و نهاد‌های دیگر معتقدند شکایت یک خانواده از اعضای معتاد نیز باید در قالب معتاد متجاهر پیگیری شود که دامنه فعالیت و تعداد معتادان را غیرواقعی نشان می‌دهد.

معتادان متجاهر در استان قزوین با کمک دستگاه‌های متولی در حوزه آسیب‌های اجتماعی به خوبی کنترل شده‌اند که تدوام این روند نیازمند حمایت و تعامل از سوی دستگاه‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.