مجلس نمایندگان آمریکا ۲ لایحه را تصویب کرده که شامل اقدامات حمایتی برای دسترسی به سقط جنین می‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا امروز (جمعه) در راستای متوقف کردن اعتراضات، ۲ لایحه را با هدف حفاظت از دسترسی به سقط جنین تصویب کرد. یکی از این قوانین به زنان اجازه می‌دهد در صورتی که در ایالت محل زندگی خود، با ممنوعیت سقط جنین مواجه هستند، به ایالت دیگری بروند.

به گزارش اسپوتنیک، این لایحه با عنوان «تضمین دسترسی به قانون سقط جنین» با ۲۲۳ رأی موافق در برابر ۲۰۵ رأی مخالف تصویب شد.

پس از رأی قانونگذاران فدرال و ایالتی مبنی بر جرم انگاری چنین فعالیتی، قانونگذاران حزب دموکرات در هر دو مجلس کنگره متعهد شدند که برای محافظت از توانایی زنان در سفر به خطوط ایالتی برای سقط جنین اقدام کنند. این فشار قانونی در پی تصمیم دادگاه عالی برای لغو حمایت فدرال سقط جنین در ماه گذشته صورت گرفت.

ابتدای تیرماه امسال، دیوان عالی آمریکا رای به «غیرقانونی» شدن سقط جنین در این کشور داد. چنین اقدامی موجی از اعتراضات را به دنبال داشت که تا کنون به صورت پراکنده ادامه داشته است. رسانه‌های آمریکایی می‌گویند این رویداد اختلافات سیاسی بین مردم آمریکا را افزایش داده و همچنین از محبوبیت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا کاسته است.

گفتنی است از سال ۱۹۷۳ سقط جنین در آمریکا اقدامی قانونی تلقی می‌شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۵ تير ۱۴۰۱
نمایی دیگر از یک مدعی رشد پیشرفت و...انها جاهلیت مدرن هست که یه مثلا انسان( زن) به هر دلیل قانونی و مشروع یا غیر مشروع ، دانسته و خواسته یا ناخواسته باردار بشه و بعد اون موجود شکل گرفته رو ار بین ببره!!! اصل کار و ریشه اونو توجه کنید بیچاره ها نه مجوز قتل نفسی که حرام الهی هست و شما با قانون مجاز اعلام می کنید( صد البته که منظور ما سقط های پزشکی که با حیات و زندگی انسانی مادر و جنین منافات داره نیست و این مورد رو به قاعده انسانیت و دیانت پذیرفته شده میدونیم)...
آخرین اخبار