پلیس آمریکا در ایالت آریزونا برای متفرق کردن جمعیت معترض به لغو قانونی بودن سقط جنین از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

پلیس آمریکا برای متفرق کردن معترضان به لغو قانونی بودن سقط جنین در این کشور، از اطراف ساختمان کنگره آریزونا، گاز اشک‌آور استفاده و قانونگذاران را مجبور کرد تا برای مدت کوتاهی در زیرزمین ساختمان جمع شوند.

به گزارش ای‌بی‌سی، در حالی‌که هزاران معترض در محوطه کنگره در فینیکس تجمع کردند، نیرو‌های پلیس به همراه نیرو‌های امنیت عمومی برای متفرق کردن معترضان در یک مرکز خرید بین ساختمان فعلی مجلس و سنا، از طبقه دوم ساختمان قدیمی کنگره گاز اشک‌آور پرتاب کرد.

همچنین منابع محلی گزارش دادند که افسران هنگامی که چند معترض در‌های شیشه‌ای ساختمان سنا را بهم کوبیدند، تیراندازی کردند.

مقامات می‌گویند که تاکنون مجروح یا بازداشتی گزارش نشده است.

شب گذشته قضات دادگاه عالی آمریکا در حکمی، قانون موسوم به «رو وی وید» را لغو کرد. این قانون حق زنان برای سقط جنین در آمریکا را به رسمیت می‌شناخت و از سال ۱۹۷۳ از آزادی زنان برای انجام سقط جنین بدون محدودیت‌های مفرط دولتی حمایت می‌کرد.

پس از اعلام این خبر معترضان موافق و مخالف حق فدرال برای سقط جنین ظرف چند دقیقه در بیرون دادگاه تجمع کردند. صدای تشویق تظاهرکنندگان علیه لغو این قانون بلند شد و برخی از زنان در حال گریه کردن دیده شدند.

مقامات پلیس و وزارت امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردند نیرو‌های امنیتی در آماد‌ه‌باش کامل هستند و این وضعیت تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
تفنگت را زمین بگذار
آخرین اخبار