هواپیمای رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی پیش در فرودگاه بین‌المللی «ملک عبدالعزیز» جده فرود آمد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی پیش وارد عربستان شد تا روابط خود را با این کشور از سر بگیرد؛ این در حالی است که او در تبلیغات انتخاباتی خودگفته بود  قصد دارد نقش عربستان در سیاست خارجی آمریکا را کمرنگ کند.

به گزارش بلومبرگ، هواپیمای «ایر فورس وان» بایدن در شهر ساحلی جده فرود آمد. شاهزاده «خالد الفیصل» یکی از اعضای ارشد سلطنتی که فرماندار مکه است و شاهزاده «ریما بنت بندر» سفیر عربستان در آمریکا از او استقبال کردند.

این اولین باری است که یک رئیس جمهور آمریکا با پرواز مستقیم از سرزمین‌های اشغالی به عربستان وارد می‌شود. همچنین، این اولین سفر بایدن به عربستان از زمان آغاز ریاست جمهوری او است. در این سفر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور را همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر و در زمان کمپین انتخاباتی خود وعده داده بود نقش عربستان را در سیاست خارجی خود کمرنگ کند. این وعده‌ها در ادامه ادعاهای حقوق بشری بایدن پس از قتل جمال خاشقچی به دستور ولیعهد  عربستان عنوان شده بود. با این حال در راستای حل بحران انرژی وی تصمیم گرفته روابط خود را با این کشور ترمیم کند. 

بایدن در عربستان

بایدن در فرودگاه جده

بایدن در جده

استقبال بن سلمان، ولیعهد سعودی از بایدن

بایدن و عربستان

ملک سلمان
دیدار جو بایدن و ملک سلمان در کاخ «السلام» جده
بایدن و بن سلمان
دیدار کاری بایدن و بن سلمان با حضور وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا
بن سلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۵ تير ۱۴۰۱
کجای خبر نوشته جده پایتخت عربستان؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۵ تير ۱۴۰۱
شل بزنی صفت میخوری
این قانون دنیاست
لیبرال ها و اصلاح طلبها از بس رفتن التماس کردن دیگه چیزی نمونده از غرور پارسی و ایرانی ,قدمت ما چندهزارساله و قدمت آمریکا 200سال اما اونها خواستند که ابرقدت شوند و شدند اما عده ای خائن داخلی بنام اصلاح طلب در بین ما کارکشور مارا به اینجا کشاندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۵ تير ۱۴۰۱
دو خر در کنار هم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۱۲ ۲۵ تير ۱۴۰۱
جده، پایتخت عربستان؟؟؟؟؟؟؟؟؟جدیدا عوض شد؟
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۶:۱۷ ۲۵ تير ۱۴۰۱
جناب آقای بایدن لطفا همانطور که در ستاد انتخاباتی ات اعلام کردی که قتل جمال خاشقجی را محکوم میکنی حالا که در عربستان سعودی تشریفت را برده ای بپرس ببین از بقایای بدن جمال مقتول چیزی پیدا شده یا نشده؟ قبرش کجاست؟ اسکلتش کجاست؟ یا یک تکه از جسدش را برای اقناع افکار عمومی مردم و جامعه بشری هدیه بیاور. آخر بشر حقوقی دارد. منشور سازمان حقوق بشر بین الملل هم نیاز شدیدی به این جسد دارد. ضمنا شما در ستاد انتخاباتی تان جنگ عربستان با یمن را محک.م کردید. لطفا برای اقناع سازمانهای بین المللی حقوق بشری و امثالهم به این جنگ نابرابر و خانمانسوز پایان بدهید تا رای مردم امریکا خرج جنگ افروزی و قتل کودکان بیگناه یمنی نشده باشد.
France
7891
۰۴:۰۵ ۲۵ تير ۱۴۰۱
در تصویر فوق یک پیام مهم مخابره میشود به تمام ایالات متحده امریکا و بقیه: فیگور این دو نفر معنا و مفهومش این است که در وهله اول هر دو نفر بایدن و ولیعهد عربستان با هم مخالفت دارند. ولی ولیعهد عربستان کمی البته تحقیر آمیز به بایدن احترام مبگذارد. مثل پوزخند زدن. این عمق معنا بود. ولی سطح معنی اینست که بایدن نشان میدهد که ولیعهد را کوچک میشمارد و ولیعهد نشان میدهد که بایدن را بزرگ میشمارد. در ضمن بایدن نا آرام جلوه کرده ولی ولیعهد آرامش دارد. و حال آن که در تصویری که زیر آن نوشته کاخ السلام جده که با پادشاه مقابل است کاملا تفوق بایدن مشهود است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۵ تير ۱۴۰۱
خبر های خوبی برا شما به گوش نمیرسه
آخرین اخبار