سازمان هواشناسی انگلیس با توجه به گرمای شدید در روز‌های آینده، هشدار قرمز آب و هوایی صادر کرد.

آژانس امنیت بهداشت در انگلیس و سازمان هواشناسی این کشور با توجه به گرمای شدید در روز‌های آینده حالت اضطراری اعلام کرده و هشدار دادند گرمای هوا ممکن است نخستین بار در این کشور، به ۴۰ درجه سانتی گراد برسد.

در هفته اخیر، سازمان هواشناسی انگلیس، هشدار نارنجی آب و هوایی اعلام کرده بود، اما به توجه به این که احتمال می‌رود در روز‌های دوشنبه و سه شنبه هفته آینده، گرمای هوا به ۴۰ درجه سانتی گراد برسد، امروز هشدار قرمز آب و هوایی در سطح ملی اعلام شد.

سازمان هواشناسی انگلیس هشدار داده است گرمای فوق العاده، ممکن است به آسیب‌های جسمی در میان مردم منجر شود؛ به گونه‌ای که نه تنها افراد آسیب پذیر، بلکه همه قشر‌ها را دچار مشکلات جسمی و بیماری‌های شدید کند و حتی به آستانه مرگ بکشاند. براساس هشدار سازمان هواشناسی انگلیس، گرمای فراوان همچنین می‌تواند به وسایل حساس به گرما آسیب بزند و مثلا با قطع برق، به سوختن تلفن‌های همراه یا مختل شدن آبرسانی منجر شود.

شرکت‌های آب در انگلیس نیز در پی افزایش مصرف اب درباره پیشی گرفتن مصرف از فرایند تامین و تصفیه آب هشدار دادند و از شهروندان در انگلیس خواستند برای جلوگیری از قطع آب، مصرف آن را کاهش دهند. چنانچه دمای هوا در انگلیس به بیش از ۳۷.۷ درصد برسد رکورد گرمای هوا در این کشور شکسته خواهد شد.

پیشتر نیز رسانه‌های خبری اعلام کردند در بحبوحه موج گرما در اروپا، موجی از آتش سوزی‌های جنگلی بخش‌هایی از این قاره را فرا گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار