به دلیل افزایش موج گرمای شدید در پرتغال، دولت این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به دلیل گرمای شدید، دولت پرتغال در این کشور «وضعیت اضطراری» اعلام کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو هزار و ۸۰۰ آتش نشان روز یکشنبه در حالی برای مهار رشته آتش سوزی‌های جنگلی که پرتغال را فرا گرفته است بسیج شدند، که موج گرمای شدید دولت را بر آن داشت با اعلام «وضعیت اضطراری» سازوکار امدادرسانی را تقویت کند.

بزرگترین کانون آتش سوزی از روز پنجشنبه در منطقه اورم Ourém در مرکز کشور واقع است و نزدیک به ۷۰۰ آتش نشان برای مهار آن بسیج شده اند. یکی از ساکنان منطقه به خبرگزاری فرانسه گفت آتش به ۵۰ متری آخرین خانه روستا رسیده است. تپه‌های بالا دست همه در آتش سوختند.

آتش سوزی که بر اساس ارزیابی‌های اولیه، دست کم یک هزار و ۵۰۰ هکتار پوشش گیاهی را نابود کرد، تاکنون دست کم دو خانه را نیز تخریب کرده است. ۴۵۰ آتش نشان دیگر نیز از روز جمعه برای مهار آتش سوزی دیگری در منطقه پومبال بسیج شده اند. آتش سوزی‌های روز‌های اخیر به زخمی شدن ۴۰ آتش نشان و مردم محلی منجر شده است، اما بیشتر آسیب دیدگان که علائم مسمومیت یا بی حالی داشتند، سرپایی در محل تحت درمان قرار گرفتند.

برای سومین روز پیاپی، آتش نشانان مجبور شدند با بیش از ۱۰۰ آتش سوزی تازه شروع شده در کشور مقابله کنند، آن هم در شرایطی که اوج گرما هنوز فرا نرسیده است. در حال حاضر دما در برخی نقاط به ۴۴ درجه سانتیگراد رسیده است و سازمان هواشناسی پرتغال پیش بینی می‌کند افزایش دما تا اواسط هفته آینده ادامه یابد.

برچسب ها: پرتغال ، گرمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۰ تير ۱۴۰۱
بیان گرمای خوزستان وبوشهر وسیستان ببینید که مردم تو گرمای بالای ۵۰درجه دارند کار میکنند تازه چای هم میخورند
آخرین اخبار