مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: هیچ گزارشی مبنی بر حضور دلالان گندم در مزارع کردستان بمنظور خرید گندم با نرخ بیشتر از نرخ خرید تضمینی توسط دولت، گزارش نشده و این موضوع به طور جدی تکذیب می‌شود.

مهدی فتحی گفت: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر خرید گندم توسط دلالان و قاچاقچیان گندم تاکنون هیچ گونه گزارشی در این خصوص از دستگاه‌های انتظامی و سایر مراجع رسمی ارائه نشده و به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد.

مدیر روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه خروج گندم به عنوان یک محصول استراتژیک ممنوع و قاچاق است گفت: خرید تضمینی گندم و تحویلگیری آن از کشاورزان از نیمه دوم فروردین ماه آغاز شده و تاکنون  ۱۷۴ هزار و ۹۴۷ تن گندم ازگندمکاران خریداری وتحویل مراکز ذخیره سازی استان شده است.

او گفت: این میزان نسبت به زمان مشابه سال قبل ۵۴ هزار و ۸۴۱ تن معادل ۴۶درصد افزایش یافته و لذا علی الرغم تاخیر در پرداخت وجه گندم خریداری شده و گندمکاران  همکاری لازم را درتحویل محصول خود به دولت و مراکز خرید استان را داشته اند.

فتحی می گوید: شهروندان به منظور پیشگیری از بروز شایعه و برای دریافت اطلاعات درست، اخبار را تنها از مراجع رسمی و معتبر، رصد و پیگیری و از انتشار اخبار بدون منبع پرهیز کنند.

به گفته او طبق دستور وزیر جهاد کشاورزی وجه گندم دراین هفته پرداخت میشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.