۶۰۳ بیمار کلیوی در استان همدان تحت درمان با دیالیز هستند که ۱۳۳ بیمار به تازگی نیاز به دیالیز پیدا کردند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ بیمار کلیوی در سامانه پیوند ثبت نام شده و آماده پیوند هستند.

ابوالفتح میرزایی گفت: از ابتدای سال تاکنون پنج عمل پیوند داشتیم که دو مورد از آن در تهران انجام شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: همه کار‌های مربوط به پیوند بیماران را در همدان انجام می‌دهیم، انتخاب اینکه پیوند بیمار در کدام بیمارستان کشور انجام شود در اختیار شخص بیمار است.

میرزایی گفت: امسال روند و سرعت پیوند کلیه در استان بسیار کند شده است، برخی مواقع بیمار را برای پیوند تا اتاق عمل هم می‌بریم، اما یا کلیه دهنده پشیمان می‌شود و یا به دلیل بروز مشکلاتی مجبور به لغو عمل می‌شویم.

او گفت: قبل از شیوع کرونا، حداقل هفته‌ای یک مورد پیوند کلیه در استان انجام می‌گرفت، متاسفانه امسال آمار پیوند‌ها انگشت شمار بوده است.

میرزایی گفت: برخی افراد کلیه خود را به‌خاطر دریافت پاداش نقدی و رفع مشکلات مالی، اهدا می‌کنند، این مبلغ توسط انجمن بیماران کلیوی ایران تعیین و اعلام می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: امسال مبلغ پاداش اهدای کلیه، ۸۰ میلیون تومان اعلام شده است، این مبلغ برای بعضی اهداکنندگان به صرفه نیست و به صورت توافقی با بیمار، مبلغ را افزایش می‌دهند.

میرزایی گفت: اگر شرایط دهنده و گیرنده کلیه مناسب باشد و مشکلی پیش نیاید، ظرفیت انجام هفته‌ای یک پیوند و حتی بیشتر را هم داریم، درصد بسیار بالایی از اعمال جراحی پیوند کلیه در همدان موفقیت آمیز بوده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: ۵۴۴ بیمار کلیوی که قبلا پیوند زدند، در استان زندگی می‌کنند، این بیماران باید زیر نظر پزشک باشند و دارو درمانی شوند.

برچسب ها: بیمار کلیوی ، دیالیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.