مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون فقط یک مورد پیوند کلیه در همدان انجام شده است.

میرزایی  گفت: اگرچه بخش پیوند کلیه بیمارستان بهشتی همدان از اواخر سال گذشته و پس از فروکش کردن کرونا، فعال شده، اما متاسفانه آمار پیوند کاهش چشمگیری داشته است.

 او با بیان اینکه  از ابتدای سال تاکنون فقط یک مورد عمل پیوند کلیه در استان انجام شده است، تصریح کرد: عوامل متعددی در کاهش اعمال پیوند موثر است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: بیماران نیازمند پیوند باید از نظر شرایط جسمانی در سلامت کامل باشند و حتی کوچکترین سرماخوردگی هم نداشته باشند.

میرزایی گفت:پیش از عمل از بیماران چندین نوع آزمایش گرفته می‌شود که همگی در موفقیت پیوند موثر است.

او گفت:  بیشترین آمار پیوند کلیه در استان همدان از فرد زنده به بیمار است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: برخی مواقع اهداکننده پیش از عمل، از اهدای کلیه پشیمان می‌شود و این امر سبب لغو عمل می‌شود.

میرزایی گفت: بعضی داوطلبان اهدای کلیه، کم بودن مبلغ پاداش را علت انصراف و پیشیمانی خود می‌دانند.

او گفت: مبلغ پاداش برای اهدا کننده کلیه از سوی انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران، ۸۰ میلیون تومان اعلام شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: متاسفانه ارزش پول ما کاهش یافته و این مبلغ دردی را اهداکنندگان دوا نمی‌کند.

میرزایی گفت: چون غیر از پیوند کلیه، پیوند دیگری در استان ما انجام نمی‌شود، همین موضوع سبب شده که اعضای بیماران مرگ مغزی را به تهران ارسال کنیم.

او گفت: بیمه‌های پایه هزینه کلیه برای بیماران نیازمند اهدا را پوشش نمی‌دهند، اما بیمه‌های تکمیلی بخشی از این هزینه را پوشش می‌دهند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: بیماران پس از انجام پیوند هم هزینه‌های زیادی متحمل می‌شوند و بیمار پس از پیوند باید تحت نظر پزشک باشد و دارو‌های خود را ادامه دهد.

میرزایی گفت: بیش از ۷۰۰ بیمار دیالیزی و نیازمند پیوند کلیه در استان همدان وجود دارد که از این تعداد، ۴۰ نفر در اولویت و آماده پیوند هستند.

او گفت: همه بیماران دیالیزی شرایط پیوند را ندارند و بیمارانی که دارای شرایط پیوند هستند در سامانه مربوط به پیوند ثبت می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.