مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان گفت: در حالی که هر ۱۰ دقیقه یک نفر به جمع بیماران نیازمند پیوند عضو اضافه می‌شود وکمتر از هر ۱۲ ساعت یکی از آن‌ها به عضو پیوندی دست پیدا می‌کند.

 

مجید حمیدی  در جمع خبرنگاران گفت: در جامعه‌ای که پیشینه تاریخی بسیار طولانی دارد و در دنیا هم نوع دوستی آن زبانزد عام وخاص است، عده‌ای از بیماران هستند که با وجود راه درمان برای درد آنها، متاسفانه هر دو ساعت شاهد فوت یکی از آن‌ها هستیم.

او گفت: متاسفانه شاهد آمار بالای افرادی هستیم که به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‌کنند بنابراین فرهنگ‌سازی اهدای عضو برای نجات زندگی هم‌نوع در جامعه ضروری است.

مدیر عامل انجمن اهدای عضو استان همدان گفت: با وجود آمار بسیار بالای بیماران مرگ مغزی، کمتر از نیم ساعت یک هموطن ما بر اثر تصادف فوت می‌شود که در سال چیزی حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار نفر است و فقط یک چهارم از این افرادی هستند که می‌توانند  اعضایشان را اهدا کنند.

حمیدی گفت: متاسفانه به دلیل اینکه خانواده افراد دچار مرگ مغزی راضی به اهدای اعضا نمی‌شوند ما شاهد آمار بالای افرادی هستیم که به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‌کنند.

او گفت: شخصی که دچار مرگ مغزی می‌شود فرصتی است که خداوند به آن فرد می‌دهد که یاد و نام آن فرد برای سال‌های سال با مرگش بسته نشود.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو استان همدان گفت: زندگی بخشیدن به نیازمند به عضو در واقع زندگی بخشیدن به بیماران است که باعث باقیات و صالحاتی ساری و جاری شود.

حمیدی گفت: فردی که دچار مرگ مغزی می‌شود سرانجامی غیر از مرگ ندارد، در دنیا درمانی برای افراد مرگ مغزی وجود ندارد، اما بعضی از اعضای این افرادیک عضو تا هشت عضو می‌تواند در صورت سالم بودن پیوند شود و به یک تا هشت نفر زندگی دوباره ببخشد.

او گفت:امسال دو بیمارمرگ مغزی همدانی با اهدا اعضای خود به ۴بیمار نیازمند به اعضاء جان دوباره بخشیدند.

بیش از هزار کارت اهدا عضو در استان همدان صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.